محسنی ارژه ای: سندی مبنی بر بازداشت سعید زینالی در کوی دانشگاه وجود ندارد

«غلام حسین محسنی اژه‌ای» سخنگوی دستگاه قضایی در ادامه نودمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت « سعید زینالی» (دانشجویی که در جریان اعتراضات دانشجویی پس از حمله به کوی دانشگاه در تیرماه ۱۳۷۸ از سوی نیروهای امنیتی در منزل بازداشت و تاکنون خبری از وی به دست نیامده است ) گفت: مستند حرف زدن فقط برای من نیست بلکه شما نیز باید مستند صحبت کنید شما بگویید که کجا بازداشت شده است و کدام نهاد وی را بازداشت کرده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از فارس، «غلام حسین محسنی اژه‌ای» تصریح کرد: همه تلاش‌ها توسط قوه قضائیه صورت گرفته که مشخص شود این فرد بازداشت شده است یا خیر که تاکنون سندی مبنی بر بازداشت وی بدست نیامده است. چرا که امکان ندارد کسی بازداشت شود و این بازداشت مکتوم بماند یا بتوان آن را پنهان کرد.
اژه‌ای خاطر نشان کرد: گاهی افراد مفقود می‌شوند و ممکن است برای مدتی پیدا نشود ولی اینکه ادعا شود وی بازداشت شده است درست نیست چرا که من در گذشته این موضوع را پیگیری کردم و از مدعیان بازداشت خواستم مدرک یا حتی سر نخی در این موضوع به من ارائه کنند که آنها حتی سرنخی نیز نداشتند.
سخنگوی دستگاه قضایی ادامه داد: اینکه می‌گویید یکی از ارکان امنیتی این بازداشت را تأیید کرده به من بگویید تا این موضوع را پیگیر شوم و بدانم که این فرد چرا تاکنون گزارش نداده یا اگر گزارش داده به چه کسی گزارش داده است بنابراین توصیه می‌کنم از این موضوع نگذرید چرا که من نیز خواهان مشخص شدن این موضوع هستم.
اژه‌ای گفت: در زمان فتنه نیز یکی از سران فتنه نامه‌ای انتشار داد و مدعی شد که این افراد بازداشت شدند که یکی از آنها دختری بود که پس از بازداشت به وی تعدی شده است با اسید سوزانده شده است و در فلان قطعه بهشت زهرا خاک شده است که تنها بچه خانواده است فرزند شهید است و ۴ نفر از بستگان وی شهید شدند.
سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: این دختر پیدا شد که نه به وی تعدی شده بود نه با اسید سوزانده شده بود، نه در فلان قطعه خاک شده بود، نه تنها بچه خانواده بود و نه فرزند شهید اما دروغ طوری بود که در مسجدی در قلهک برای وی مجلس ختم گرفتند و برخی افراد نیز در مجلس حاضر شدند.
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید