انتقال سید محمد ابراهیمی به بند ۸ زندان اوین

خانم «آزیتا قره‌بیگلو»، وکیل «سیدمحمد ابراهیمی» فعال مدنی با تایید خبر بازداشت او از انتقال این فعال مدنی به بند ۸ زندان اوین و تحمل ۹ ماه حبس باقی مانده او خبر داده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال مدنی صبح روزجاری شنبه ۱۹ دی ماه پس از حضور در بیمارستان جهت دیدار با «امید کوکبی» زندانی سیاسی، بازداشت شد.
این فعال مدنی پیش تر در ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۳، پس از تحمل چهار سال زندان برای اولین بار به مرخصی اعزام شد و در حال طی کردن پروسه‌ی درمان پزشکی خود بوده است.
در آذر ماه سال جاری طی تماس تلفنی با خانواده از سوی وزارت اطلاعات و نامه ای که در اختیار وثیقه گذار قرار گرفته بود، این فعال مدنی می بایست خود را ظرف مدت یک ماه به زندان اوین معرفی می کرد.
این عضو نهاد «مادران پارک لاله» به دلیل پرونده “ارتباط با احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل از داخل زندان” برای بار چهارم، در تاریخ ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۴، به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران احضار شد و به علت رسمیت نشناختن دادگاه از حضور در این جلسه امتناع ورزید.
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود پیش تر در خصوص احضار «سید محمد ابراهیمی» در شهریور ماه سال جاری به کمپین گفته بود: “او قرار بوده است به اتهام ارسال گزارش از زندان به احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل محاکمه شود.اما وی به دلیل ناعادلانه خواندن حکم ۵ سال زندان در سال ۱۳۸۸ از سوی قاضی «محمد مقیسه»، این دادگاه و روند کارش را مشروع ندانسته و از حضور در آن ممانعت کرده و وکیل وی به نمایندگی از او در دادگاه حضور یافته و محمد مقیسه به او مبنی بر عدم حضور سید محمد ابراهیمی در دادگاه هشدار داده و گفته است وی می بایست در جلسات دادگاه حضور یابد.”
«سید محمد ابراهیمی» در پی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸، در ٢٢ آذرماه ۱۳۸۹، بازداشت و به تحمل ۵ سال زندان محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید