تحت اجبار قرار دادن یک زندانی در زاهدان جهت اعتراف تلویزیونی

وزارت اطلاعات زاهدان پس از تشکیل جلسه ای، «مولوی امان الله بلوچی» را مجبور به اعتراف تلویزیونی کردند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از فعالین بلوچ، روز پنجشنبه ۲۴ دی ماه وزارت اطلاعات زاهدان با مدیر و برخی از اساتدید برجسته مدرسه دینی منبع العلوم کوه ون جلسه ای در ستاد خبری وزارت اطلاعات برگزار کرد که در این جلسه «مولوی امان الله بلوچی» جهت اعتراف در جلسه احضار شده است.
«مولوی امان الله بلوچی» امام مسجد و استاد مکتب قران در منطقه کیشکور است که در تاریخ ۲۸ آبان ۹۴ به همراه «حافظ عبدالرحیم کوهی» بازداشت شد.
بنابه گفته منابع آگاه، در این جلسه که «مولوی امان الله بلوچی» را با دستبند و لباس بازداشتگاه وزات اطلاعات زاهدان احضار کرده اند در حضور ماموران وزارت اطلاعات و اساتید مدرسه دینی منبع العلوم کوه ون به ظاهر “اعتراف کرده” که اقدام به چند بمب گذاری خصوصا در منطقه مچکور مسیر ایرانشهر -سرباز، ترور«محمدرضا صیادی» کارمند ثبت احوال کلات، و ترور «رضا سرگزی» و … نموده است.
هنگامی که حاضران در جلسه از وی پرسیده اند “اگر واقعا تو این کارها را انجام داده ای چرا وقتی که استاد مدرسه دینی ما بودی هیچ وقت همچنین چیزی از تو نشنیدیم؟” در جواب گفته است: “به هر حال شما وضعیت اینجا را بهتر از من می دانید”
نزدیکان این روحانی همچنین گفته اند “آثار آشفتگی و ترس در هنگام بیان این سخنان به طور کامل ظاهر بوده است”
این “اعترافات دیکته شده” در مورد موارد ذکر شده در حالی بیان می شوند که پیشتر جیش العدل فعالیتهای انفجاری را در وبگاه خود به عهده گرفته بود و همچنین دستکم ۱۰ نفر از جوانان نصیر آباد با اتهامات مشابه در حالت بلاتکلیفی در زندان زاهدان به سر می برند.
گفتنی است همزمان با این جلسه (وزارت اطلاعات و مسئولان مدرسه دینی منبع العلوم کوه ون)، طی دو دو روز متوالی چهارشنبه و پنجشنبه مولوی دوست محمد رئیسی امام جمعه نصیر آباد نیز در مورد پرونده جوانان بازداشت شده نصیرآباد احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید