اسد الله اسدی آزاد شد

«اسد الله اسدی» فعال سیاسی که پیش تر در پی تضییع حقوقش از سوی اداره آموزش و پرورش” ، با در دست داشتن پلاکاردهای اعتراضی روز چهارشنبه ۳۰ دی ماه سال جاری در حوالی بازار تبریز، پس از ضرب و شتم و بازداشت از سوی سه مامور به کلانتری ۱۶ این شهر و سپس پلیس امنیت و در نهایت زندان تبریز منتقل شده بود، روز یکشنبه ۱۱ بهمن ماه به قید وثیقه از این زندان آزاد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک منبع آگاه طی گفتگویی با کمپین گفته ” “اخلال در نظم عمومی” “تبلیغ علیه نظام”، و “پلاکاردها و شعارهای اعتراضی علیه مسوولان کشور” از جمله اتهاماتی است که به این فعال سیاسی منتسب داده شده است.
این فعال سیاسی اهل تبریز پیش تر افزون بر ۵ سال را در بازداشگاه اطلاعات تبریز و همچنین بندهای مختلف زندان اوین از جمله ٢۴٠، ٢٠٩، ٣۵٠ و بند ٨ زندان اوین سپری کرده است.
«اسدالله اسدی» ۴ ماه گذشته با مرخصی ١٠ روزه از بند هشت زندان اوین به مرخصی اعزام و پس از آن از بخشش باقی مانده حبس خود از سوی مراجع قظایی اطلاع یافت.
بازداشت اخیر این فعال سیاسی اهل تبریز در روز چهارشنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۴ در حالی صورت گرفت که نامبرده پس از آن که پیگیری حقوق‌اش از آموزش و پرورش تبریز به نتیجه نرسید، با در دست داشتن پلاکاردها و شعار های اعتراضی علیه مسوولان در مقابل چشم مردم در حوالی بازار تبریز دست به حرکت اعتراضی زد.
اداره آموزش و پرورش تبریز علی‌رغم پیگیری پی در پی «اسدالله اسدی» ، حقوق نامبرده را به بهانه وابستگی او به حزب خلق مسلمان همواره تضییع کرده است.
این فعال سیاسی آذربایجانی پیش تر نیز در۲۱ تیر ماه ۱۳۸۹ از سوی اداره اطلاعات تبریز بازداشت و پس از گذشت ماه ها بی خبری، شکنجه روحی و جسمی در مهرماه همان سال به بند ٢٠٩ زندان اوین منتقل شد.
این فعال سیاسی ۵۱ ساله، کارمند بازنشسته آموزش و پرورش و پزشک عمومی از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست «قاضی مقیسه» به اتهام “همکاری با دول متخاصم” و “عضویت در حزب خلق مسلمان”، به تحمل ١٠ سال زندان محکوم شد.
شکنجه‌های شدید و ضرب و شتم این فعال سیاسی در دوران پنج ماه انفرادی از سوی نهادهای امنیتی در او را دچار عدم تعادل روحی شدید و به بیماری‌های متعددی کرده بود تا حدی که نامبرده در ماه های پایانی سال ١٣٩٠ درپی فشارهای شدید عصبی در زندان اوین اقدام به خودکشى کرد که از سوی هم‌ بندیان و کمک آنها از مرگ نجات یافت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید