انتقال به بهداری، عدم درمان و کف خواب بودن حسین رونقی در زندان

 Hosein Ronaghi_kampain.info (2)
«حسین رونقی ملکی» زندانی سیاسی محبوس در بند ۷ زندان اوین، با وجود نارسایی شدید کلیه و خطر از دست دادن آن، به علت کمبود تخت در زندان کف خواب شده است و صبح روز جاری دوشنبه ۱۹ بهمن ماه در پی مشکلات کلیوی به بهداری زندان منتقل و به علت نبود امکانات درمانی جهت درمان و ممانعت مسوولین از اعزام وی به بیمارستان به سلول خود بازگردانده شده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک منبع کاملا آگاه از وضعیت این زندانی سیاسی در گفتگویی با کمپین گفته ” به علت کبود تخت در زندان، حسین کف خواب شده است و با وجود نارسایی شدید کلیه و خطر از دست دادن آن، او به ناچار در زمین سرد می خوابد و این موضوع مشکلات کلیوی وی را حاد تر کرده است.”
این منبع مطلع در ادامه افزود ” حسین صبح روز جاری دوشنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۴ درپی مشکلات کلیوی به بهداری زندان منتقل شده و به علت نبود امکانات درمانی، بدون کوچکترین درمانی به سلول خود بازگردانده شده است. همچنین پیش تر نیز حسین در روز سه شنبه ۶ بهمن ماه سال جاری در پی آنژین قلبی ( درد قفسه سینه شدید که منشا درد مشکل در شریان‌های کرونر است) و همچنین تپش قلب شدید به بهداری زندان منتقل شد و پس تشخیص پزشک جهت اعزام وی به بیمارستان جهت آزمایش خون به علت بالا بودن غلظت خون و همچنین مشکلات قلبی، با ممانعت مسوولین به بند بازگردانده شد.”
این منبع آگاه در آخر افزود ” حسین همچنان با مشکلاتی که ذکر شده، مواجه است و وضعیت جسمانی او روز به روز وخیم می گردد و حضور وی با این شرایط دشوار و وخامت جسمانی در زندان امکان پذیر نیست. همینطور مسوولین همچنان ازاعزام او به مراکز درمانی خارج جهت درمان ممانعت می کنند.”
این زندانی سیاسی با وجود بیماری و گواهی کمیسیون پزشکی صبح روز چهارشنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۴ پس از حضور در دادستانی تهران و نظر مسوولین جهت بازگشت به زندان، به زندان اوین بازگردانده و به بند ۷ این زندان منتقل شده است
پیش تر قبل از بازگشت اخیر «حسین رونقی ملکی» به زندان، طی اخطاریه ای به «سید احمد رونقی ملکی» وثیقه گذار و پدر «حسین رونقی» از سوی دادستانی تهران، طی ماده ۲۳۰ قانون دادرسی کیفری به او اخطار شده بود که حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از رویت اخطاریه نسبت به معرفی «حسین رونقی» اقدام نماید. در غیر اینصورت دادیاری نسبت به ظبط وثیقه در مورد کفالت به نفع دولت جمهوری اسلامی ایران برابر مقررات اقدام خواهد کرد.
این وبلاگ نویس زندانی پیش تر در ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ بازداشت و پس از گذشت ۱۰ ماه بازداشت در بند دو-الف زندان اوین، در ۱۳ مهر ماه ۱۳۸۹ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «پیر عباس » به اتهام «عضویت در شبکه ایران پروکسی»، «توهین به رهبری » و «توهین به رئیس جمهوری» به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره به وی ابلاغ شد.
حکم صادره با اعتراض وکیل «حسین رونقی ملکی» در ۲۹ آبان ماه ۱۳۸۹جهت تجدید نظر به دادگاه ارسال و در ۱۰ آذرماه ۱۳۸۹ حکم ۱۵ سال حبس تعزیری این وبلاگ نویس از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تایید و پس از آن «حسین رونقی ملکی» به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.
وی چندی بعد در پی مشکلات جسمی به مرخصی درمانی اعزام شد.
این زندانی سیاسی درطول دوره درمان با نظر کمیسیون پزشکی به عدم تحمل زندان در روز شنبه ۹ اسفندماه ۱۳۹۳ به دلایلى نامشخص مجددا احضار و راهى زندان اوین شد.
خانواده وی دلیل بازداشت مجدد این وبلاگ نویس زندانی را در ۹ اسفند ماه ۱۳۹۳ متواری خواندن وی از سوی مراجع قانونی اعلام کرده‌ و عملکرد مسوولان زندان و دادسرای اوین را خلاف گفته‌های آنها دانسته‌اند.
بازداشت مجدد او در ۹ اسفند ماه ۱۳۹۳ درحالی صورت گرفت که درمراسم مذهبی عید فطر سال ۱۳۹۳ وی با دارا بودن شرایط پزشکی می توانست از عفو رهبری استفاده نماید، اما سیستم قضایی و دادسرای اوین این عفو را تبدیل به آزادی مشروط وسپس تبدیل به مرخصی کرد.
«حسین رونقی ملکی (بابک خرمدین)» در نهایت در عصر روز چهارشنبه ۲۷ خرداد ماه سال جاری جهت درمان با قرار وثیقه ۱ میلیارد و چهارصد هزار تومان به مرخصی درمانی اعزام شد.
این زندانی سیاسی به دلیل نارسایی شدید کلیه و خطر از دست دادن آن جهت ادامه درمان از زندان آزاد شده بود ، آزادى موقتى که دلایل مختلفى از جمله عفو رهبرى ، مرخصى درمانى و عدم تحمل کیفر براى آن ذکر شده بود.
اما با وجود بیماری و گواهی کمیسیون پزشکی «حسین رونقی ملکی» صبح روز چهارشنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۴ پس از حضور در دادستانی تهران به زندان اوین مراجعه و سپس جهت ادامه دوران حبس به بند ۷ این زندان منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید