بی خبری از سرنوشت حمزه حسین زاده پس از گذشت یک سال از بازداشت

 
از وضعیت کنونی و سرنوشت «حمزه حسین زاده (عساکره)» ۱۷ ساله از اهالى منطقه کوره شهر معشور (ماهشهر) که پیش تر در٢٩ بهمن ماه ١٣٩٣ پس از گذشت چند روز از به زیر پا گذاشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در یکى از خیابانهاى منطقه کوره (شهرک طالقانى) از سوی نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها بازداشت شد، تاکنون اطلاعاتی در دست نیست و سرنوشت او در هاله ای از ابهام قرار دارد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پس از بازداشت این شهروند ۱۷ ساله عرب، خانواده او در ابتدا به بیمارستان ها و زندان ها جهت کسب خبر از سرنوشت فرزندشان مراجعه کرده وحتى تصاویر “حمزه” را در اماکن عمومى و روزنامه ها منتشر کردند، تا اینکه طى تماسى از اداره اطلاعات اهواز به آنها گفته شد ” بیشتر دنبال فرزندتان نگردید او نزد ماست”.
 
اما تا کنون پس از گذشت یک سال این خانواده موفق به ملاقات با فرزندشان نشده اند و على رغم اینکه اداره اطلاعات پیش تر طی تماسی از وجود این جوان ۱۷ ساله نزد خود خبر داده بود، اما اکنون این ارگان امنیتی از بازداشت، وضعیت کنونی و سرنوشت « حمزه حسین زاده» اظهار بى اطلاعى می کنند و این امر موجب نگرانى خانواده و احتمال کشته شدن فرزندشان بر اثر شکنجه های طاقت فرسا شده است.
 
در سالهاى اخیر چندین تن از شهروندان عرب درپی شکنه جای شدید نیروهای وزارت اطلاعات کشته شده که می توان از جمله آنها به «غیبان عبیداوی» از حمیدیه، «محمد چلداوی» از اهواز، «رضا مغامسی» از دزفول، «محمد کعبی» از شوش و افرادى دیگر اشاره کرد.
 
خانواده «حمزه حسین زاده (عساکره)» ضمن نگرانی های فروان از سرنوشت فرزندشان از تمامى سازمان هاى حقوق بشر،عفوبین الملل،گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران ودیدبان حقوق بشر جهت روشن شدن سرنوشت فرزندشان خواهان در خواست همکارى هستند.
 
گزارش خبر از کریم دحیمى فعال حقوق بشر
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید