مراسم سالگرد زنده یاد محمد مختاری برگزار شد + عکس

مراسم سالگرد زنده یاد «محمد مختاری» از جانباختگان اعتراضات خیابانی ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۹ در خیابان توحید (نواب) تهران، ساعت ١١ صبح روز جاری با حضور فعالین سیاسی و مدنی و خانواده های جانباختگان اعتراضات مردمی ۱۳۸۸ در کنار مزار نامبرده برگزار شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ساعت ١١ صبح روز جاری جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴جمعی از فعالین سیاسی و مدنی و خانواده های جانباختگان اعتراضات مردمی ۱۳۸۸ پس از حضور در کنار آرامگاه زنده یاد «محمد مختاری» واقع در قطعه ٢۴٩ ردیف ٨٣ شماره ۶ بهشت زهرا یاد و خاطر نامبرده را گرامی داشت.
همچنین شرکت کنندگان در این مراسم از ساعت ۱ در رستوران نگین در نزدیکی بهشت زهرا مورد پذیرایی و صرف ناهار از سوی خانواده این جانباخته قرار گرفتند.
پدر «محمد مختاری» پیش تر پس از کشته شدن فرزندش طی مصاحبه ای گفته بود: مسوولین قصد این را داشتند که محمد را بسیجی معرفی کنند اما محمد پیش از مرگ خودش نوشته هایی اعتراضی در صفحه خود نوشته بود که مسوولین هیچگاه نتوانستند جوابگوی نوشته های فیسبوکی اش باشند.
پدر «محمد مختاری» درادامه مصاحبه افزود ” در روز تشییع جنازه فرزندم برخی از زنان که برای خانواده ی ایشان هم ناشناس بوده‌اند با حضور در مراسم تشیع جنازه در مقابل دوربین های مسوولین نقش مادر «محمد مختاری» را بازی کرده و شعارهایی را سر می دادند که در آن شرایط باعث رنجش ما نیز شده بود.”
مراسم زنده یاد «محمد مختاری»، پس از تهدید خانواده از سوی مسوولین مبنی بر بسیجی خواندن وی، از سوی هواداران دولتی برگزار شد.
پدر «محمد مختاری» پیش تر پس از کشته شدن فرزندش در گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته بود” شبی که محمد جان باخت، نیروهای امنیتی و بسیج ساعت دو نیم نیمه شب به منزل آنها مراجعه کرده و با تهدید و اصرار از آنان خواستند تا عکسی از محمد را در اختیار آنها قرار دهد که او را پیش از روز تشییع جنازه به عنوان بسیجی معرفی کنند.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید