بازداشت جمعی از هواداران عرفان حلقه در پی تحصن اعتراضی و اعتصاب غذا

 جمعی از هواداران «محمدعلی طاهری» بنیان‌گذار”عرفان حلقه” و زندانی عقیدتی بعد ازظهر روز گذشته جمعه ۲۳ بهمن ماه در اعتراض به عدم آزادی این زندانی عقیدتی در موعد قانونی و همچنین اعتصاب غذای نامبرده در زندان  پس از ممانعت از تجمع در «امام زاده صالح» در مزار بنیانگذار جمهوری اسلامی تحصن و اعلام اعتصاب غذا کرده و در پی این تحصن مسالمت آمیز بازداشت و تعدادی به پلیس امنیت شهر ری منتقل شدند. درپی این بازداشت تنی چند از بازداشت شدگان به بازداشتگاه وزرا و تعدادی نیز در اتوبان رها شده اند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از رادیو فرهنگ، بعد از ظهر روز جمعه ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۴ حدود ۱۰۰ تن از شاگردان و هواداران «محمد علی طاهری» بنیان‌گذار”عرفان حلقه” و زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین، در اعتراض به ادامه بازداشت این زندانی عقیدتی و همچنین بی توجهی مسوولان قضایی نسبت به اعتصاب غذای وی، اقدام به تحصن در مزار بنیانگذار جمهوری اسلامی کردند.
در پی این تحصن هم زمان تعدادی ازتحصن کنندگان اعلام به اعتصاب غذا کردند.
این تحصن در ابتدا در فضایی آرام و بدور از تنش شروع شد و سپس به تدریج با حضور نیروهای امنیتی تبدیل به فضایی امنیتی و پر تنش شد.
نیروهای نظامی و امنیتی با توسل به خشونت اقدام به بازداشت حدود ۴۰ تن از متحصنین کردند.
متحصنین پس از بازداشت به پلیس امنیت شهر ری منتقل و از میان متحصنین حدود ده نفر به بازداشتگاه وزرا و تعدادی دیگر در اتوبان رها شدند.
«فرهاد رضابیگی»، «آرش جلالی»، «ناصر فیضی»، «علی مولایی»، «فیروزه رنجبر»، «مریم داوودی امید»، خانم دکتر« الهی»،«زهرا شفیعی» به عنوان کسانی نام برده شده که کماکان در بازداشت به سر برده و تا کنون از هویت دو تن دیگر اطلاعی در دست نیست.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «محمد علی طاهری» پیش تر به دلیل عدم آزادی در موعد قانونی، از ۱۸ بهمن ماه سال جاری اعتصاب غذای خشک خود را آغاز و روز چهارشنبه ۲۱ بهمن ماه به دلیل وخامت حال جسمی پس از تحمل دو روز بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بقیه الله تهران به زندان اوین بازگردانده و در اعتصاب غذای تر به سر می برد.
درعصر روز یکشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۴ علیرغم نقض حکم اعدام و پایان دوران پنج سال محکومیت پرونده نخست این زندانی عقدیتی، نامبرده با عدم آزادی در موعد قانونی از سوی مسوولین روبرو و همچنان درحبس به سر می برد.
«محمد علی طاهری» پیش تر در ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌ اتهام “توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران”، “ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع”، “استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)”، “ضالّه بودن کتب و آثار”، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
در هفتم مردادماه ۱۳۹۴، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مجددا حکم اعدام براى ایشان به اتهام واهى «افساد فى‌الارض» صادرکرد.
«سعید خلیلی»، وکیل‌مدافع «محمدعلی طاهری» در آذر ماه سال جاری از نقض حکم اعدام موکلش در شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور و ارجاع پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب خبر داد.
سخنگوی قوه قضاییه نیز در نشست خبری مورخ ۲۹ شهریور ماه در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت پرونده «محمدعلی طاهری» سرکرده‌ گروه “عرفان حلقه” گفته بود: “حکم صادره برای محمدعلی طاهری مورد اعتراض قرار گرفت و اکنون پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده است”.
«نسرین ستوده» وکیل و فعال حقوق بشر نیز طی گفتگویی با “صدای آمریکا” از اعتصاب تر این زندانی عقیدتی در اعتراض به عدم آزادی در موعد قانونی خبر داده است.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید