اتمام مرخصی و بازگشت عبد الفتاح سلطانی به زندان +عکس

«عبدالفتاح سلطانی»، وکیل و زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که پیش تر پس ازگذشت ۴ سال و ۴ ماه حبس در در عصر روز یکشنبه ۲۷ دی ماه سال جاری برای اولین بار به مرخصی اعزام شد، در پی مخالفت با تمدید مرخصی عصر روز جاری شنبه ۲۴ بهمن ماه به زندان بازگشت.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی و از وکلای حقوق بشر ایران پیش تر درعصر روز شنبه ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۰ بازداشت و به علت گرفتن جایزه حقوق بشر نورنبرگ آلمان، مصاحبه با رسانه‌ها درخصوص پرونده موکلانش و مشارکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر به ۱۸ سال زندان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم و حکم صادره در دادگاه تجدید نظر به ۱۳سال حبس کاهش یافت.
حکم ۱۳سال زندان نامبرده سپس با اعمال قانون تجمیع جرائم و اعمال ماده ۱۳۴به ده سال ومحرومیت وی از وکالت نیز به دو سال کاهش یافت.
حکم ۱۳سال حبس تعزیری این وکیل در بند و عضو موسس کانون مدافعان حقوق بشر در حالی کاهش یافت که نامبرده طبق ماده ۵۸ و اینکه بیش از یک سوم حکم خود را گذرانده، هم اکنون بصورت غیرقانونی در زندان نگهداری می شود.
این زندانی سیاسی از بیماری قلبی و فشار خون رنج می برد و بارها به بهداری زندان منتقل شده است وی دو سال گذشته نیز مدت ۴۱ روز را در در بیمارستان بستری و پیش از بهبودی کامل به زندان بازگردانده شده است.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید