احضار رقیه علیزاده همسر عباس لسانی فعال آذربایجانی به دادگاه + احضاریه

 Roghiyeh Alizadeh_Kampain.info (2)
«رقیه علیزاده» همسر«عباس لسانی» فعال سیاسی آذربایجانی که پیش تردر روز چهارشنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴، در مسیر حرکت به محل کار خود از سوی ماموران امنیتی بازداشت و جهت گذراندن حکم ۱ سال حبس تعزیری به زندان اردبیل و سپس زندان شیرازتبعید شده است، طی احضاریه ای از سوی شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل «جهت اخذ پاره‌ای توضیحات» احضار شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی، «رقیه علیزاده» پیش تر نیز به صورت تلفنی از سوی مسوولین به دادیاری شعبه ی دو دادگاه انقلاب اردبیل در ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنه ۱۴ بهمن ماه احضار و به علت دریافت نکردن احضاریه کتبی و رسمی در این مرجع قضایی حاضر نشد.
علت احضار و اتهامات انتسابی به ایشان در متن احضاریه ذکر نشده و تنها علت احضار نامبرده «جهت اخذ پاره‌ای توضیحات» در آن بیان شده است.
Abas Lasani_kampain.info
«عباس لسانی» در فروردین ماه ۱۳۹۴در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان اردبیل به ریاست قاضی «اسدپور»، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.
حکم صادره در حالی برای این فعال آذربایجانی صادر شد که نامبرده در اعتراض به عدم رعایت اصل ۱۶۸ قانون اساسی مبنی بر علنی بودن دادگاه‌ها از سوی مقامات قضایی از حضور در جلسه دادگاه خودداری کرده بود.
حکم صادره در شعبه یک دادگاه تجدید نظر استان «اردبیل» عینا تایید و به نامبرده ابلاغ گردید.
این حکم در خصوص بازداشت وی در شهریور ماه سال ۱۳۹۰ ذکر شده است.
«عباس لسانی» پیش تر در روز جمعه ۱٨شهریور ماه ۱۳۹۰در پی اعتراضات مردم «آذربایجان» به خشکاندن دریاچه «اورمیه» در شهر «اردبیل» بازداشت شد
او در آن زمان پس از گذشت ۵۵ روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات «اردبیل» در روز شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰، با قرار وثیقه ۱۰۰ ملیون تومانی آزاد شد.
این فعال سیاسی تبعید شده به زندان شیراز، به دفعات مکرر درخصوص فعالیت‌های مدنی و سیاسی خود از سوی نهادهای امنیتی بازداشت و در دادگاه انقلاب به حبس محکوم شده است.
«عباس لسانی» به علت شرکت در تظاهرات سال ۱۳۸۵ «اردبیل» و شرکت در مراسم سالیانه «قلعه بابک» در تیرماه ۱۳۸۴، به ۳۰ ماه حبس تعزیری از سوی مراجع قضایی «اردبیل» و «اهر» محکوم شد.
وی در طول سال‌های ۸۵، ۸۶ و ۸۷ در حال سپری کردن دوران محکومیت خود بوده که مدتی از محکومیت خود را در تبعید و در زندان «یزد» گذراند.
پیش تر تارنمای “اویان نیوز” در گزارشی نوشت ” «عباس لسانی» به دلیل شرکت در مراسم «قلعه بابک» در سال‌های ۱۳۸۲، ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴، به دلیل شرکت در مراسم سالگرد مشروطیت بر سر مزار «باقرخان سالار ملی» در مرداد ۱۳۸۴، انتشار «تقویم تورکی» در سال ۱۳۸۲، تحصن اعتراض‌آمیز در روز ۲ تیر ۸۳ در مسجد «سرچشمه اردبیل»، روز ۴ خرداد ۹۰ به دلیل شرکت در سالگرد شهدای خرداد ۸۵ «آذربایجان» در «اورمیه»، روز ۶ مهرماه سال ۱۳۹۱ به دلیل شرکت در مراسم سالگرد مرحوم «ابراهیم جعفرزاده» در «خوی» و روز ۱ اسفند ۹۲ در آستانه روز جهانی «زبان مادری» به همراه ده‌ها تن از فعالان آذربایجانی در «اهر» بازداشت و بارها در مقاطع مختلف بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده است.”
«عباس لسانی» در روز چهارشنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴، در مسیر حرکت به محل کار خود از سوی ماموران امنیتی بازداشت و جهت گذراندن حکم ۱ سال حبس تعزیری به زندان «اردبیل» منتقل و به تازگی به زندان شیرازتبعید شده است.
تبعید این زندانی سیاسی از زندان اردبیل به شیراز در حالی صورت گرفته است که محل سکونت خانواده این زندانی سیاسی در اردبیل است و تبعید وی به شیراز امکان ملاقات با خانواده را به دلیل زیاد بودن مسافت و همچنین وضعیت مالی دشوار کرده است.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید