محکومیت امیر امیر قلی به بیست و یک سال حبس تعزیری

«علی (امیر) امیرقلی»، دانشجوی اخراجی مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد قزوین از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست «ابوالقاسم صلواتی»  به اتهام “توهین به مقدسات”، “تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات اعتراضی”، ” اجتماع و تبانی” و “توهین به رهبری” ” به ۲۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال چپ گرا پیش تر در روز جمعه ۸ شهریور ماه ۱۳۸۷پس از شرکت در بیستمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی که در خاوران برگزار شده بود ، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
«علی امیر قلی» مجددا در ۱۰ آذرماه ۱۳۹۳ از سوی ماموران امنیتی با در دست داشتن حکم بازداشت نامبرده از سوی شعبه‌ی ششم دادگاه مقدس در منزل پدری بازداشت و پس از سپری کردن حدود دو ماه بازجویی های طاقت فرسا در انفرادی های بند ۲۰۹ زندان اوین به بند ۸ این زندان منتقل شد.
از جمله اتهامات تفهیم شده به این فعال دانشجویی سابق از سوی بازپرس «امین ناصری» در شعبه ۶ بازپرسی دادسرای اوین می توان اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «توهین به مقدسات و رهبری»، «فعالیتهای تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی»، را نام برد.
پیش تر در ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۴ جلسه دادگاه این زندانی سیاسی و فعال دانشجویی سابق با عدم اتمام دادرسی دادگاه نامبرده به جلسه دوم موکول شد.
بر اساس گزارش های واصله این دانشجوی دانشکاه آزاد واحد قزوین در دوران دبستان خود و بر اثر حادثه ای بخشی از غده پانکراس که ترشح کننده انسولین برای کنترل قند خون است را از دست داده و بر اثر این مشکل در معرض مشکلات ناشی از دیابت قرار دارد.
آخرین و دومین دادگاه «علی امیر قلی» صبح روز جاری چهارشنبه ۲۳ دی ماه سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست «ابوالقاسم صلواتی» و با حضور وکیل این زندانی سیاسی «نعمت احمدی» برگزار شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید