محکومیت داوود رضوی فعال کارگری به پنج سال حبس تعزیری

«داوود رضوی» از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۵سال حبس تعزیری محکوم شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد، «داوود رضوی» از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد روز چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه سال جاری از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.
 
این عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد پیش تر در ۲۳دی ماه ۱۳۹۴  در این دادگاه محاکمه و از سوی این شعبه حکم ۵سال حبس تعزیری به وی ابلاغ شد، اتهامات نامبرده “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور”، “ایجاد اخلال در نطم و آرامش عمومی از طریق حضور در تجمعات غیر قانونی” ذکر شده است.
«صالح نیکبخت» وکیل این فعال کارگری روز چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه در دادگاه حضور  و بابت  حکم صادره ابراز تاسف کرده است.
«داوود رضوی» که از فعالین سندیکایی کارگران شرکت واحد می باشد از اواخر سال ۸۳ فعالیت های سندیکایی را در شرکت واحد آغاز کرد و در ۱۳خرداد ماه ۸۴ در انتخابات مجمع سندیکای کارگران شرکت واحد بر اساس رای کارگران به عنوان نماینده سندیکایی و عضو هیئت مدیره سندیکا انتخاب گردید و از همان ابتدا تمام توان وتلاش خود را جهت احقاق حقوق رانندگان و کارگران شرکت واحد گذاشت و بارها توسط عوامل امنیتی و اطلاعاتی دستگیر و زندانی شد.
«داوود رضوی» در اعتصابات رانندگان شرکت واحد در سال ۸۴ دستگیر و در دادگاه انقلاب شعبه ۱۴ به یک سال حبس تعلیقی در سه سال محکوم گردید و از همان سال ۸۴ توسط عوامل امنیتی و کارفرما از کارش اخراج گردید.
در سال ۸۸ با تلاش ها و پیگیری های زیاد و کمک سندیکای کارگران شرکت واحد توانست از دیوان عدالت اداری رای بازگشت بکار بگیرد و بکارش بازگردد از همان شروع بکارش در محیط کار باز هم به فعالیت های سندیکایی ادامه داد و در سال ۹۰ بازنشسته شد هر چند که بازنشستگی نامبرده خارج از اراده بود اما به علت فشارهای بیش از حد که از سوی حراست و مدیریت شرکت واحد در محیط کار برای او وجود داشت به حکم بازنشستگی اعتراضی نکرد.
«داوود رضوی» نماینده مسکن در سپیدار دو و سه هم می باشد و یکی از عمده اتهامات نامبرده شرکت و سازماندهی تجمعات مقابل شهرداری و وزارت کار برای دستمزد سال ۹۴ بوده که با هماهنگی سندیکای کارگران شرکت واحد صورت گرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید