حسین نورانی نژاد آزاد شد + عکس

«حسین نورانی‌نژاد» زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین با پایان دوره محکومیت خود صبح روز جاری یکشنبه ۲ اسفند ماه آزاد شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کلمه، «حسین نورانی نژاد» پیش تر در ۱اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ در منزل مسکونی خود توسط ماموران بازداشت و پس از آن به مدت دو ماه در سلول های بند دو الف نگهداری شد. او در حالی دستگیر شد که فقط دو ماه از بازگشت او به ایران می گذشت.
 
«حسین نورانی نژاد» پیش از آن هم در ۲۶ شهریور ماه سال ۸۸ بازداشت و در دادگاه تجدید نظر به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال زندان محکوم شد. او شهریور سال ۸۹ پس از گذراندن یک سال محکومیت از زندان اوین آزاد شد و پس از دو سال برای ادامه تحصیل به استرالیا رفت.
 
«نورانی نژاد »اسفند ۱۳۹۲ برای دیدار نوزادش به ایران برگشت و دو ماه بعد مجدد بازداشت شد. در حالی که در زمانی که او در ایران نبود پرونده دیگری برای او تشکیل داده اند.
 
این فعال سیاسی بیستم خرداد در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «صلواتی» به اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “اجتماع و تبانی” محاکمه شده بود، به شش سال حبس تعزیری محکوم شد ولی در دادگاه تجدید نظر شش سال به یک سال کاهش پیدا کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید