پایان اعتصاب غذای امیر گلستانی

امیر گلستانی زندانی محبوس در بند هشت زندان اوین پس از گذشت یازده روز اعتصابِ غذا با تماسی از جانب مسوولین و دادیار ناظر بر زندان مبنی بر به انجام رساندن و پیگیری روند آزادی مشروط وی به اعتصاب غذای خود پایان داد .
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «امیر گلستانی» پیش تر در اعتراض به عدم موافقت با آزادی مشروطش از سوی دادستان تهران، روز جمعه ۲۳ بهمن ماه دست به اعتصاب غذا زد.
 
این زندانی محبوس در بند هشت زندان اوین در نهمین روز اعتصاب غذا خود به گفته مسوولین و تعیین وقت قبلی قرار بود جهت مداوای بیماری پوستی خود به بیمارستان اعزام شود اما از اعزام نامبرده به دلیل اعتراض وی به غیرقانونی خواندن دستبند و لباس زندان ممانعت به آمد.
 
«امیر گلستانی»، متولد ۱۳۵۹، دیپلمه و فروشنده لوازم ورزشی پیش تر به دلیل نوشته هایش در فیسبوک در ۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۲ از سوی ماموران حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در محل کارش در بابلسر بازداشت شد.
 
صفحه هات فیسبوکی «زندگی سگی» و «زندگی شیرین» که به نقد مسائل اجتماعی و سیاسی می پرداخت از جمله صفهات فیسبوکی بودند که از سوی وی اداره می شد.
 
ا«میر گلستانی » پس از بازداشت مدت ۱۱۰ روز را در انفرادی بند دو– الف سپاه زندان اوین سپری کرد و پس از آن از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» به اتهام “توهین به مقدسات”، :توهین به رهبری”، “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”،” تبلیغ علیه نظام” به ۲۰ سال و ۹۱ روز حبس محکوم گردید.
 
«امیر گلستانی» یکی از هشت فعال فیسبوکی بود که پس از بازداشت در یک پرونده مجموعا در دادگاه انقلاب به بیش از ۱۲۸ سال حبس محکوم شدند.
 
احکام صادره با اعتراض وکلا به دادگاه تجدید نظر ارسال و در اردبیهشت ماه ۱۳۹۴، از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، احکام صادره شکسته و طی حکم دادگاه تجدید نظر «امیر گلستانی» نهایتا به هفت سال حبس به اتهام “توهین به مقدسات” محکوم شد.
 
این زندانی سیاسی پیش تر از بند ۳۵۰ زندان اوین به بند هشت این زندان منتقل و هم اکنون درحال سپری کردن سومین سال از حبس خود است.
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید