تمدید قرار بازداشت محمد علی طاهری بنیانگذار عرفان حلقه

«محمود علیزاده» وکیل «محمد علی طاهری» زندانی عقیدتی و بناینگذار عرفان حلقه، از تمدید قرار بازداشت موکل خود خبر داده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تارنمای تسنیم با انتشار خبری نوشته “محمود علیزاده‌ طباطبایی” اظهار داشته است : “دادگاه قرار بازداشت موکلش «محمدعلی طاهری» را تمدید کرده است”.
 
وی ادامه داد: “از دادگاه خواسته بودیم که قرار بازداشت طاهری را به قرار وثیقه تبدیل کند که با این درخواست موافقت نشده است”.
 
«محمد‌علی طاهری» بنیانگذار عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام “”توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران”، “ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع”، “استفاده غیرمجاز از عناوین علمی دکتر و مهندس”، “ضالّه بودن کتب و آثار”، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
 
“افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد”، دیگر اتهام طاهری بود که دادگاه به تحقیقات صورت گرفته در این بخش اشکال نقص گرفت و پرونده برای تکمیل تحقیقات به دادسرا ارسال شد. در نهایت، دادسرا پس از رفع نواقص، پرونده را مجدداً به دادگاه ارسال کرد و ششم اسفند ماه سال ۹۳ برای رسیدگی به این اتهام تعیین شد اما با درخواست استمهال متهم، دادگاه برگزاری جلسه محاکمه را به تاریخ دیگری موکول کرد تا اینکه دادگاه اوایل اردیبهشت ماه امسال به این بخش از پرونده طاهری رسیدگی و حکم وی را صادر کرد.
 
حکم صادره با اعتراض وی به شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور ارسال شد و در نهایت، دیوان به حکم صادره نقص گرفت.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید