محکومیت رضا شهابی، فعال کارگری به یک سال حبس تعزیری

«رضا شهابی» از اعضای هیت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از سوی شعبه ۲۶دادگاه انقلاب به یک سال زندان تعزیری محکوم و این حکم دردادگاه تجدید نظر تایید شد.
 
به گزارش کمپبن دفاع از زندانیان از زندانیان سیاسی ومدنی به نقل ازسندیکای کارگران شرکت واحد، «رضا شهابی» در آذر ماه سال ۹۳ ضمن اینکه در مرخصی پزشکی به سر می برد به دادسرای اوین احضار و به خاطر اعتراضات زندانیان بند ۳۵۰ اوین در ۲۸ فروردین ماه سال ۹۳ مورد بازجویی قرار گرفت و پرونده ای در این رابطه تشکیل و به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ارسال شد.
 
وی در اردیبهشت ماه سال ۹۴ محاکمه و به یک سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در شعبه ۲۶ تجدید نظر دادگاه انقلاب در روز ۲۰آذر ماه سال ۹۴ تایید و برای اجرای حکم به اجرای احکام زندان اوین ارسال گردید.
 
«رضا شهابی» در اسفند ماه سال ۹۰ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی، و اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام و تشکیل دسته و گروه بعد از ۲۲ ماه بلاتکلیفی و بازداشت موقت به شش سال زندان و پنج سال محرومیت از فعالیت های سندیکایی و اجتماعی و هفت میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.
 
این فعال کارگری در حال حاضر به دلیل تشخیص پزشکی قانونی کشور در مرخصی پزشکی به سر می برد و در حال حاضر به دلیل تحت فشار بودن و تهدیدها به اجبار در شهرستان و دور از همسر و فرزندان زندگی می کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید