چهار ماه حبس، حکمی جدید برای مصطفی تاج‌ زاده

 
«مصطفی تاج‌زاده» زندانی سیاسی محبوس درزندان اوین که می بایست با پایان دوران محکومیت هفت ساله خود در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ از زندان آزاد شود، به چهار ماه حبس دیگر محکوم شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «فخرالسادات محتشمی پور» همسر این زندانی سیاسی طی گفتگویی با تارنمای کلمه گفته ” ۲۴ مردادماه سال جاری سه روز مرخصی به آقای تاجزاده داده بودند، معمولا زمان مرخصی که به پایان می رسد از دادستانی تماس می گیرند همانطور که قبلا از بازجوهای سپاه تماس می گرفتند و از او می خواستند به زندان برگردد. اما در مرخصی مرداده ماه هیچ تماسی گرفته نشد و هفته بعد از مرخصی هم تماسی نگرفتند. تا اینکه یک تماس ناشناسی گرفته شد مبنی بر اینکه آقای تاجزاده در غیبت هستند و باید به زندان برگردند. من اعتنا نکردم زیرا باید از یک مرجع رسمی و از تلفن مشخص که قبلا تماس می گرفتند باشد. از برخی مقامات هم پیگیری کردم و آنها هم گفتند باید مشخص باشد از کجا با شما تماس می گیرند و به این تلفن های ناشناس اعتنا نکنید. تا اینکه فردای آن روز از دادستانی تماس گرفتند که ایشان در غیبت هستند و باید به زندان برگردند گفتم پس چرا تا الان تماس نگرفته اند که پاسخی ندادند. یعنی مرخصی ایشان که سه روزه بوده تا مدت دوازده روز هیچ تماسی برای اینکه مرخصی‌شان تمام شده و باید برگردند با ما نداشتند.و در نهایت همسرم روزدوشنبه ۹ شهریورماه پس از اعلام دادستانی جهت عدم تمدید مرخصی به زندان اوین بازگشت. اکنون تنها برای کمتر از ده روزتاخیر، همسرم به چهار ماه حبس دیگر محکوم شده است.”
 
این عضو ارشد «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی» و «جبهه مشارکت ایران» پیش تر در در ۲۳ خرداد سال ۸۸ بازداشت و سپس دراز سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «ابولقاسم صلواتی» به اتهام ” اجتماع و تبانی جهت بر هم زدن امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۶ سال حبس محکوم شد.
 
این زندانی سیاسی پس از حکم صادره، در دوران حبس خود به دلیل نوشته های انتقادی اش از داخل زندان و همچنین شکایت از سردار «مشفق» از طراحان اعتراضات انتخاباتی سال ۸۸ به یک سال حبس دیگر محکوم شد.
 
این زندانی سیاسی در شرایطی ایزوله و جدا از زندانیان دیگر نگهداری می شود.
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید