گفتگوی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی با امین انواری رستمی

«امین انواری رستمی» فعال مدنی اهل تهران، دانشجوی ترم ۶ مهندسی نرم‌افزار دانشگاه امیر کبیر (پلی تکنیک)، در ۹ دی‌ماه ۱۳۹۳، احضار، بازجویی و بازداشت و به دادسرای ۱۳ اوین منتقل و سپس با قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی آزاد می‌شود.

او به دلیل اتهامات انتسابی «حمایت از همجنس‌گریان، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، حمایت از شاهین نجفی خواننده معترض، توهین به مصباح یزدی و مقامات کشوری و حمایت از بهاییت» در تیرماه ۱۳۹۴، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی «احمدزاده»، به دو سال و نیم حبس تعلیقی محکوم می‌شود. که با پیگیری وکلای او «امیرسالار داودی» و «هاله موسویان» حکم «امین انواری» به ۵ سال حبس تعلیقی تبدیل می‌شود.

این فعال مدنی در روز یکشنبه ۱۲ مهرماه ۱۳۹۴، مجددا به دادسرای اوین احضار می‌شود. البته قبل از حضور در دادسرا، در صبح همان روز نیروهای امنیتی با چهار خودروی متعلق به نهادهای اطلاعاتی با حکم شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین، به منزل «امین انواری» مراجعه می‌کنند و پس از تفتیش منزل و ضبط اموال شخصی، او را بازداشت و به جای نامعلومی منتقل می‌کنند.

از فردای همان روز «فرح بخشی» مادر «امین انواری»، با در دست داشتن عکسی از فرزندش، در تجمع دوشنبه‌های اعتراضی مقابل دفتر لاستیک دنا، واقع در میدان ونک نبش خیابان گاندی، برای آزادی «امین انواری» و سایر زندانیان سیاسی و مدنی حاضر می‌شود و مداوما اعتراض می‌کند و با رسانه‌ها مصاحبه انجام می‌دهد.

«امین انواری» به زندان انفرادی در قرنطینه بند ۲ الف سپاه پاسداران در زندان اوین منتقل می‌شود و تحت بازجویی قرار می‌گیرد و در این مدت ممنوع‌الملاقات می‌شود. مادرش در گفتگو با رسانه‌ها می‌گوید که تهدید شده‌اند و پسرش نیز جهت اعترافات اجباری علیه خودش تحت فشار قرار دارد.

از سوی دیگر «امین انواری» و همچنین «آرمین انواری» برادرش و «فرح بخشی» مادرش تحت فشار قرار می‌گیرند، تهدید می‌شوند تا اینکه مادرش دست از تلاش برای آزادی فرزندش بردارد که چنین نمی‌شود.

در نهایت «امین انواری رستمی»، در روز سه‌شنبه ۱۲ آبان‌ماه ۱۳۹۴، پس از یک ماه بازداشت با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد می‌شود.

این فعال مدنی به دنبال تهدیدها و فشارهای نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در اواخر آبان‌ماه ۱۳۹۴، مجبور به خروج مخفیانه از ایران می‌شود.

«مادح نظری» عضو «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفتگویی را با «امین انواری رستمی» انجام داده است تا گزارشی از وضعیت و سرگذشت خودش را به مخاطبان کمپین ارایه دهد.

http://https://www.youtube.com/watch?v=61smn1SHtmM&feature=youtu.be

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید