وخامت جسمی سعید حسین زاده در شانزدهمین روز از اعتصاب غذا

«سعید حسین زاده» فعال مدنی محبوس در سالن دو بند هفت زندان اوین که پیش تر در اعتراض به ممانعت های سپاه جهت اعزام به مرخصی درمانی و یا آزادی به علت عدم تحمل کیفر از صبح روز جمعه ۳۰ بهمن ماه دست به اعتصاب غذای زده است، روز گذشته شنبه ۱۵ اسفند ماه پس از گذشت شانزده روز از اعتصاب غذا در پی افت فشار به بهداری زندان منتقل شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دکتر بهداری طی نامه ای که برای دادستانی تنظیم، نوشته و ارسال کرده است، احتمال سکته قلبی این فعال مدنی به علت ادامه اعتصاب غذا و همچنین مشکلات قلبی (حاصله از فشارهای عصبی و شکنجه در بند دو الف سپاه) را گزارش کرده است.
وی همچنین در این نامه به افت فشار و نامرتب بودن ضربان نبض «سعید حسین زاده» اشاره کرده است.
 
«حاجیلو» معاون جدید دادستان تهران طی تماسی به مادر این فعال مدنی گفته ” به سعید بگید اعتصاب خود را بشکند و تمام این کارها بی فایده است ، مرخصی درمانی و یا آزادی به علت عدم تحمل کیفر هرگز برای او اجرا نخواهد شد.
 
این فعال مدنی طی گفتگویی با خانواده خود گفته ” به اعتصاب غذای خود تا زمان رسیدگی به مطالباتش ادامه خواهد داد.
 
«سعید حسین زاده» از بیماری های مختلف در زمان بازداشت و مبتلا شدن تعدای از آنها در زمان حبس از جمله مشکلات قلبی، سائیدگی کشکک زانو، عفونت سینوس ها، درد شدید در گردن و شانه ها، روماتیسم، تنگی نفس و خونریزی معده رنج می برد.
 
این فعال مدنی در روز دوشنبه ۱۰ اسفند ماه از سوی شخصی با نام «جعفر نژاد» به بهداری زندان فراخوانده شد و مورد تهدید وی به علت ارسال نامه های اعتراضی علیه بهداری به دادستانی مورد تهدید و فحاشی قرار گرفت و پس از درخواست «سعید حسین زاده» و پافشاری وی مبنی بر حضور معاون زندان یا نماینده دادستان در بهداری و رسیدگی به تهدید ها و فحاشی های صورت گرفته، پس از تماس تلفنی «جعفرتژاد» با نگهبانی بهداری جهت بازگرداندن این فعال مدنی به سلولش، «سعید حسین زاده»علارغم اعتصاب غذا و ضعف جسمانی پس از ضرب و شتم و پاره شدن لباس هایش به سلول خود منتقل می گردد.
 
«سعید حسین زاده» پیش تر در مهرماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی‌اش بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲ الف زندان اوین منتقل و پس از گذشت مدتی به بند هشت و درنهایت به سالن دو بند هفت این زندان منتقل شده است.
 
این فعال مدنی در دادگاه بدوی به ریاست قاضی «مقیسه» در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۷ سال زندان محکوم و حکم صادره درمرحله تجدید نظر در شعبه ۳۶ از سوی قاضی «زرگر» تائید شد.
 
«سعید حسین زاده» در روز سه شنبه ۴ اسفند ماه جهت «آندوسکوپی روده» به بیمارستان امام خمینی اعزام و به علت اعتصاب غذا، با بیهوشی خود از سوی پزشکان مخالفت کرده و به زندان بازگردانده شد.
 
این فعال مدنی جهت پیگیری «درخواست عدم توانایی تحمل کیفر» پیش تر نیز در روز دوشنبه ۱۹ بهمن ماه به بیمارستان امام خمینی اعزام و به علت ارسال نشدن بخشی از پرونده مجددا صبح روز دوشنبه ۲۶ بهمن ماه به این مرکز درمانی اعزام و برای دومین بار پزشگان عدم تحمل حبس به علت رماتیسم شدید مفصلی که عوارض آن به قلب وی نیز منتقل شده است را تایید کردند.
 
همچنین پزشک قانونی پس از معاینه مجدد «سعید حسین زاده» در روز چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه و مشاهده مدارک ارسالی از بیمارستان، مجددا عدم تحمل کیفر را برای وی تایید نمود.
 
اما وی همچنان با ممانعت اطلاعت سپاه جهت اعزام به مرخصی درمانی و یا آزادی به علت عدم تحمل کیفر روبروست.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید