پایان اعتصاب غذای عیسی سحر خیز در پی انتقال به بند عمومی

«عیسی سحر خیز» روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی محبوس در بند دوالف سپاه که پیش تر در اوایل اسفند ماه سال جاری به طور ناگهانی به انفرادی منتقل و در اعتراض به این عمل مسوولین، دست به اعتصاب غذا و دارو زده بود، درپی انتقال به قرنطینه زندان اوین برای ورود به بند عمومی، به اعتصاب غذای خود پایان داد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «عیسی سحر خیز» روزنامه نگار منتقد پیش تر در ساعت ۷ صبح روز دوشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۴ از سوی ماموران امنیتی بازداشت شد.
 
اتهام این فعال سیاسی «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده و در بازرسی از منزل، در مجموع ۱۸ مورد از وسایل شخصی وی طی صورت‌جلسه ای توسط ماموران ضبط شده است.
 
«سید محمود علیزاده طباطبایی» وکیل مدافع این زندانی سیاسی پیش تر از ارسال پرونده این روزنامه نگار منتقد با صدور کیفرخواست از سوی دادستانی تهران، جهت رسیدگی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» خبر داده است.
 
این روزنامه‌نگار اصلاح طلب پس از بازداشت در آبان ماه سال جاری در بند دوالف سپاه به سر برده و در طی این مدت حدود ۲۶ کیلو کاهش وزن داشته است.
 
این روزنامه نگار منتقد در دولت «محمد خاتمی» مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد بوده است.
 
نامبرده پیش تر نیز در ۱۲ تیرماه ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام‌های امنیتی به سه سال زندان محکوم شد. حکم صادره در سال ۱۳۹۰، زمانی که او در زندان بود، به پنج سال زندان افزایش یافت. این روزنامه‌نگار در سال ۱۳۹۲آزاد شد.
 
«عیسی سحر خیز» از جمله سه ایرانی است که در سال ۲۰۱۲ میلادی، برنده جایزه آزادی بیان «هلمن-همت» شد.
 
بنا بر اطلاعیه دیده‌بان حقوق بشر، این جایزه به کسانی تعلق گرفت که به‌ سبب فعالیت‌های خود و تعهدی که در قبال آزادی بیان داشته‌اند تحت آزار و اذیت حکومت‌هایی قرار گرفته‌ و مانع انتشار اطلاعات و بیان دیدگاه‌های آنها از سوی حکومت شده اند.
 
این زندانی سیاسی پیش تر نیز پس از بازداشت اخیرش در اعتراض به بازداشت خود و اتهام انتسابی “تبلیغ علیه نظام”، “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” و “توهین به رهبری” و همچنین پایان مهلت قانونی بازداشت خود دست به اعتصاب غذا تر زده بود که در۳۰ آذر ماه به طور موقت به اعتصاب خود پایان داد.
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید