مجروح شدن سید محمد ابراهیمی در پی ریزش قسمتی از سقف حمام در بند چهار زندان رجایی شهر

در پی ریزش قسمتی از سقف حمام بند ۴ سالن ١٢ زندان رجایی شهر کرج، «سید محمد ابراهیمی» زندانی سیاسی از ناحیه سر مجروح و دچار خونریزى شدید بینى شده و پس از انتقال به بهداری و تشخیص پزشک به بیمارستان «شهید مدنی» کرج منتقل و پس از درمان مجددا به زندان بازگردانده شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی پیش تر نیز طی گزارشی به دست آمده از منابع آگاه به تارنمای «رادیو فرهنگ» صبح روز یکشنبه ۹ اسفند ماه ۱۳۹۴ با تعیین وقت قبلی و تایید بهداری زندان رجایی شهر جهت (ام آر آی) به بیمارستان اعزام و مجددا به زندان بازگردانده شد.
 
یک منبع آگاه پیش تر طی گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» در خصوص آخرین وضعیت این زندانی سیاسی گفته ” «سید محمد ابراهیمی» مدتی است که به بیماری پوستی در داخل زندان مبتلا شده است و به دفعات مکرر جهت درمان به بهداری منتقل و تاکنون درمان قطعی در خصوص وی انجام نگرفته است. همچنین این زندانی سیاسی به علت نصب و انتشار دستگاه های پارازیت انداز در داخل زندان جهت جلوگیری از تماس تلفنی زندانیان با خارج از زندان دچار سردرد، حالت تهوع ، رنگ پریدگى و تنگى نفس شده است.”
 
این زندانی سیاسی به علت بازداشت های پیشین و همچنین حبس های طولانی در سلول‌های انفرادی به مشکلات ریوی شامل تنگی نفس، خون‌ریزی کلیه و آسم دچار شده است .
 
این زندانی سیاسی در صبح روز شنبه ۱۹ دی ماه سال جاری جهت تحمل ۹ ماه حبس باقی مانده خود بازداشت و به بند ۸ زندان اوین منتقل و درصبح روز سه شنبه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۴ به طور ناگهانی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
 
وی درنهایت در روز چهارشنبه ۲۳ دی ماه به بند ۴ سالن ۱۲ این زندان منتقل گردید.
 
«سید محمد ابراهیمی» در روز یکشنبه ۲۷ دی ماه به طور ناگهانی جهت رسیدگی به پرونده اتهام منتسب داده شده به وی درخصوص ارتباط با «احمد شهید» به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» اعزام و بدون حضور وکیل مدافع به مدت دو ساعت محاکمه گردید.
 
این زندانی سیاسی پیش تر در ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۳، پس از تحمل چهار سال زندان برای اولین بار به مرخصی اعزام شد و پیش از بازداشت اخیر در حال طی کردن پروسه‌ی درمان پزشکی خود بوده است.
در آذر ماه سال جاری طی تماس تلفنی با خانواده از سوی وزارت اطلاعات و نامه ای که در اختیار وثیقه گذار قرار گرفته بود، این زندانی سیاسی می بایست خود را ظرف مدت یک ماه به زندان اوین معرفی می کرد.
 
پیش از بازداشت اخیرش نیز نیز طی احضاریه‌ای که به خانواده وی ابلاغ شده بود، نامبرده جهت رسیدگی به پرونده و محاکمه در ۱ اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۴، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «محمد مقیسه» حاضر و این دادگاه به علت بررسی کامل پرونده از سوی وکیل «سید محمد ابراهیمی» (خانم آزیتا قره بیگلو) و همچنین قاضی «محمد مقیسه» به تعویق افتاد.
 
این عضو نهاد «مادران پارک لاله» به دلیل پرونده “ارتباط با احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل از داخل زندان” برای بار چهارم، در تاریخ ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۴، به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران احضار شد و به علت رسمیت نشناختن دادگاه از حضور در این جلسه امتناع ورزید.
«سید محمد ابراهیمی» در پی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸، در ٢٢ آذرماه ۱۳۸۹، بازداشت و به تحمل ۵ سال زندان محکوم شد.
 
یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی سیاسی سابق پیش تر به کمپین گفته بود: “پنج دندان این زندانی سیاسی بر اثر ضربه شدید قنداق اسلحه در زمان بازداشت و ضرب و شتم هنگام بازجویی‌ها شکسته است. همچنین در اثر حبس طولانی در سلول‌های انفرادی وی به مشکلات ریوی شامل تنگی نفس، خون‌ریزی کلیه و آسم دچار شده است.”
 
این منبع همچنین افزود: “تمام مشکلات پیش آمده برای «سید محمد ابراهیمی» ناشی از شکنجه‌ها در زمان بازجویی‌ها و حبس طولانی مدت در سلول انفرادی بوده است.”
 
«سید محمد ابراهیمی» در سن ۲۱ سالگی عضو تیم ملی بسکتبال امید ایران بوده است. او سابقه حضور ۲۰ ساله در ورزش بسکتبال در باشگاه‌های مختلف از «فجر اراک» تا «ظفر تهران» را در پرونده کاری و ورزشی خود دارد. وی همچنین به مدت ۵ سال به عنوان مربی در تیم‌های بسکتبال نوجوانان فعالیت کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید