خسرو منصوریان “عضو ارشد نهضت آزادی ایران” آزاد شد

«خسرو منصوریان»، زندانی سیاسی و عضو ارشد نهضت آزادی ایران، روز چهارشنبه ۱۹ اسفند ماه از زندان اوین آزاد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این مدیر موسسه توانیاب و احیاء ارزش ها پیش تر در پی درخواست جهت آزادی وثیقه خود که از سال ۱۳۸۰ نزد دادستانی بود، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
«خسرو منصوریان» کار‌شناس ارشد مددکاری و بنیانگذار چندین مرکز مددکاری و مردم نهاد به منظور توان بخشی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله انجمن حمایت از کودکان آسیب دیده از ایدز و انجمن احیای ارزش‌ها بوده و نقش مهمی در پشتیبانی و حمایت از گروه‌های آسیب دیده اجتماعی داشته است. وی بیش از هجده سال است که با سرپرستی این دو مجموعه به دنبال کاهش دردها و مشکلات قشرهای آسیب دیده اجتماعی از جمله کودکان خیایانی است.
این فعال اجتماعی پیش از انقلاب اجازه دریافت وجوهات شرعی از سوی «آیت الله طالقانی» را کسب کرده بود و در دو سال اول انقلاب سمت معاونت اجتماعی شهرداری تهران را برعهده داشت.
در تمام این سال‌ها علی رغم فعالیت‌های وی در جریان دو زلزله طبس و بم، به دلیل گرایشات سیاسی وعضویت وی در شورای مرکزی نهضت آزادی، فعالیت‌های او همواره از سوی نهادهای امنیتی دچار محدودیت شد و همچنین نهادهای امنیتی با توقیف گذرنامه وی از حضور او در سمینار‌ها و کنفرانس‌های بین الملی پیرامون آسیب‌های اجتماعی جلوگیری نمودند.
«خسرو منصوریان» ۷۲ ساله و عضو نهضت آزادی ایران پیش تر در روز سه شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به علت ناراحتی قلبی به بیمارستان منتقل شد و روز سه شنبه ۵ خرداد ماه علی‌رغم به اتمام نرسیدن دوره درمان و برخلاف نظر پزشکان، از سوی شماری از ماموران امنیتی و در فضایی پر تنش به زندان اوین بازگردانده شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل