پوریا ابراهیمی و شکوفه آذر در مجموع به ۱۳ سال حبس محکوم شدند

«پوریا ابراهیمی» و «شکوفه آذر ماسوله» دو فعال مدنی صبح روز شنبه ۲۲ اسفند ماه از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «احمدزاده» در مجموع به ۱۳ سال حبس محکوم شدند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش تر در روز چهارشنبه ۱۲اسفنند ماه ۱۳۹۴ «پوریا ابراهیمی» در خصوص اتهام انتسابی «تشکیل گروه با هدف، جهت ترور قاضی صلواتی یکی از قضات دادگاه انقلاب»، به علت نبود مستندات کافی و همچنین تأکید برعدم شکایت خصوصی قاضی «ابولقاسم صلواتی»، رفع اتهام شد.
 
این فعال مدنی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی» به دو سال حبس تعزیری، پنج سال حبس تعلیقی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم گردید.
 
همچنین «شکوفه آذر» دیگر فعال مدنی نیز به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم گردید.
 
این دو فعال مدنی پیش تر در ۱۹ خردادماه ۱۳۹۴، از سوی نیروهای امنیتی در شهر «رودهن» بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.
 
«پوریا ابراهیمی» پس ار انتقال به زندان اوین در روز دوشنبه ۸ تیر ماه پس از پایان یافتن دوره بازجویی به بند هشت این زندان انتقال یافت و در نهایت در عصر روز دوشنبه ۱۹ بهمن ماه پس از گذشت هشت ماه بازداشت موقت با قرار وثیقه هفتاد میلیون تومانی از این بند آزاد شد.
 
همچنین «شکوفه آذر ماسوله » با نام مستعار «پریسا آذری» پس از سپری کردن حدود ۹ ماه بازداشت موقت، عصر شنبه ۱۵ اسفند ماه با سپردن کفالت از زندان آزاد شد.
 
«پوریا ابراهیمی» پیش تر در ۲۷ خرداد ماه سال جاری، در شعبه ششم دادسرای «اوین»، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «تشکیل گروه با هدف، جهت ترور قاضی صلواتی یکی از قضات دادگاه انقلاب» و«اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» تفهیم اتهام شد.
همچنین «ارتباط با رسانه‌های خارج از کشور»، «ارسال اخبار کذب»، «ارتباط با خانواده های زندانیان سیاسی و مدنی» و همچنین خانواده های جانباختگان اعتراضات مردمی ۱۳۸۸ از جمله اتهاماتی بود که به وی منتسب داده شده بود.
 
 
 
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید