بازگشت محسن شجاع به زندان جهت اجرای حکم

«محسن شجاع»، فعال مدنی و از بازداشت شدگان تحصن اعتراضی روز شنبه ۳۰ آبان ماه سال جاری مقابل زندان اوین، در ساعات پایانی روز جاری سه شنبه ۲۵ اسفند ماه جهت اجرای حکم حبس ۹۱ روزه خود، با کسر حدود یک ماه بازداشت موقتش خود را به زندان اوین معرفی کرد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال مدنی پیش تر روز شنبه ۳۰ آبان ماه سال جاری پس از شرکت در تجمع اعتراضی روز شنبه مقابل زندان اوین به همراه تنی چند از فعالین سیاسی و مدنی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
 
«محسن شجاع» پس از انتقال به دادسرای دو زندان اوین به بند ۸ این زندان منتقل شد و در نهایت درعصر روز دوشنبه ۲۳ آذرماه ۱۳۹۴ به قید وثیقه آزاد شد.
 
این فعال مدنی از سوی شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت به ریاست قاضی «فرشید دهقان» به اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق اغتشاش» محاکمه و به تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعلیقی و ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شد.
 
«محسن شجاع» جهت اجرای حکم حبس ۹۱ روزه خود، با کسر حدود یک ماه بازداشت موقتش، در ساعات پایانی روز جاری سه شنبه ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۴ خود را به زندان اوین معرفی کرد.
 
این فعال مدنی پیش ترنیز در ساعت ۷ بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۳ پس از ملاقات با «محمد نوری‌زاد»، هنرمند منتقد حکومت ایران در خیابان طالقانی و روبروی سفارت سابق آمریکا بازداشت و به خیابان وزرا منتقل و پس از تشکیل پرونده به دادسرای اوین اعزام شده بود و پس از گذشت ۱۰ روز با قید کفالت ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد می شود.
 
به گفته این فعال مدنی وی در خصوص پرونده بازداشت خود در روزچهارشنبه ۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۳ در شعبه ششم دادسرای شهید مقدس اوین از سوی بازپرس «امین ناصری» با چهار اتهام منتسب داده شده « اقدام علیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری» تفهیم اتهام شد و تاکنون دادگاه این پرونده برگزار نشده است.
 
 
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید