محمد رضا عالی‌ پیام، شاعر طنز پرداز آزاد شد + عکس و ویدیو

«محمد رضا عالی پیام» با نام مستعار «هالو» زندانی محبوس در بند دو زندان رجایی شهرکرج، با پایان دوران حبس خود ساعاتی پیش از زندان آزاد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این شاعر طنز پرداز پیش تر در مرداد ماه ۱۳۹۳ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست «پیرعباسی» به یک‌ سال و ۳ ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.
«محمدرضا عالی‌ پیام» درساعت ۲ بعدازظهر روز چهارشنبه ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، جهت تحمل حبس ۱۵ ماهه خود راهی زندان اوین شد.
این شاعر طنزپردازدر روز شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ از بند ۸ زندان اوین به قرنطینه زندان رجایی شهر کرج منتقل و سپس به بند دو این زندان مشهور به دارالقرآن منتقل گردید.
بند ٢ زندان رجایى شهر معروف به دارالقرآن، یک بند ویژه و مذهبى است وزندانیان جرائم مختلف و بعضا خطرناک در این بند، در ازاى خواندن و حفظ قرآن و به جا آوردن تشریفات مذهبى، امتیازاتى از قبیل بخشودگى، مرخصى و ملاقات دریافت مى کنند.
پس انتقال به بند دارالقرآن وی مورد بی احترامی ها و آزاد و اذیت شدید «سید نجم‌الدین حسینی» مسوول بند دارالقرآن قرار گرفت. به صورتی که این زندانی سیاسی را تا مدتی ازداشتن تخت در این بند محروم کرد و حتی با داشتن دستورپرشکی مبنی بر شرکت نکردن در مراسم صبحگاهی،شرکت در این مراسم را برای این شاعر طنزپردازاجباری اعلام کرد.
این زندانی در روز یکشنبه ۶ دی ماه سال جاری به علت مشکلات قلبی، به بیمارستان قلب تهران اعزام شد.
 Mogammad reza ali payam_kampain.info
همچنین وی یکشنبه شب ۲ اسفند ماه ۱۳۹۴ در پی جراحت سر و خونریزی پس از انتقال به بهداری به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل و به علت جراحت سر این زندانی بیش از شش بخیه خورد.
وی به دلیل بیهوشی از علت جراحت در ناحیه سر خود علت این حادثه را به خاطر نیاورد.
به گفته این شاعر طنزپرداز، «توهین به مقدسات قرآن و امام زمان»، «توهین به آیت‌الله خمینی و مقام رهبری»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران با سرودن اشعار طنز در بین مردم و ارسال آن از طریق پیامک و اینترنت برای افراد دیگر» و «توهین به رییس‌جمهور و مسوولین نظام» چهار اتهامی بوده است که در دادگاه انقلاب به او نسبت داده‌اند.
.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید