عدم دسترسی به مدارک پزشکی سعید حسین زاده از سوی اطلاعات سپاه و دادیار زندان

saeid Hosein zadeh_kampain.info
«محمد سعید حسین‌ زاده موحد» زندانی سیاسی  و فعال حقوق کودکان کار و خیابان که پیش تر در روز دوشنبه ۲۴ اسفند ماه با قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی برای مدت سه روز به مرخصی درمانی اعزام شد، علارغم ارائه مدراک پزشکی جهت بیماری ها و الزامی بودن عمل جراحی با عدم تمدید مرخصی و ممانعت دادیار زندانیان سیاسی «حاجیلو» و همچنین اطلاعات سپاه جهت دسترسی به مدراک پزشکی تشکیل شده در بهداری زندان شامل آزمایشات ﺧﻮﻥ، ﻋﮑﺲﺑﺮﺩﺍﺭﯼﻫﺎﯼ ﺭﺍﺩﯾﻮﻟﻮﮊﯼ ﻭ ﺍﻡ ﺁﺭ ﺁﯼ روبرو شده است. این فعال مدنی می بایست صبح روز جمعه ۲۸ اسفند ماه جهت ادامه دوران محکومیت، خود را به زندان اوین معرفی می کرد اما نامبرده همچنان خارج از زندان درصدد درمان کامل و همچنین تعیین وقت از مراکز درمانی جهت عمل جراحی است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش تر در ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۴ «حاجیلو» ﺩﺍﺩﯾﺎﺭ ﺯﻧﺪﺍﻧﯿﺎﻥ ﺳﯿﺎﺳﯽ در زندان اوین طی صحبت با «محمد سعید حسین‌ زاده موحد» زندانی سیاسی به او گفته “شخصا خودم و ضابطین سپاه با مرخصی تو مخالف هستند و هیچگونه کمک و مساعدتی در خصوص تمدید مرخصی و تحویل مدارک پزشکی تو که شامل آزمایشات ﺧﻮﻥ، ﻋﮑﺲ ﺑﺮﺩﺍﺭﯼﻫﺎﯼ ﺭﺍﺩﯾﻮﻟﻮﮊﯼ ﻭ ﺍﻡ ﺁﺭ ﺁﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﻬﺪﺍﺭﯼ ﺯﻧﺪﺍﻥ نگهداری می شود نخواهیم داشت”.
 
این در شرایطی است که این زندانی سیاسی به مرخصی درمانی و مدارک پزشکی جهت مداوای بیماری های متعدد خود نیاز دارد.
 
یک منبع کاملا آگاه طی گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» در خصوص وضعیت این زندانی سیاسی گفته ” ﻣﺘﺨﺼﺼﯿﻦ ﺍﺭﺗﻮﭘﺪی ﻭ ﺟﺮﺍﺡ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺩﺭﻣﻮﺭﺩ ﻟﺰﻭﻡ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﺯﺍﻧﻮﻫﺎ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻔﺎﺻﻞ «محمد سعید ﺣﺴﯿﻦ ﺯﺍﺩﻩ‏ موحد» ﮔﺰﺍﺭﺷﺎﺗﯽ ﺭﺍ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻭ ﺑﻪ ﺩﺍﺩﯾﺎﺭ ﻭﯾﮋﻩ ﺯﻧﺪﺍﻧﯿﺎﻥ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺩﺍﺩﻩﺍﻧﺪ .همچنین ﻣﺘﺨﺼﺺ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎﯼ ﺗﻨﻔﺴﯽ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ حصوص الزامی بود ﺟﺮﺍﺣﯽ ﺳﯿﻨﻮﺱ‏ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻋﻔﻮﻧﺖ، ﮔﺰﺍﺭﺷﯽ ﺭﺍ تنظیم ﻭ ﺑﻪ ﺩﺍﺩﯾﺎﺭ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.”
 
«محمد سعید حسین زاده موحد» از بیماری های مختلف در زمان بازداشت و مبتلا شدن تعدای از آنها در زمان حبس از جمله مشکلات قلبی، سائیدگی کشکک زانو، عفونت سینوس ها، درد شدید در گردن و شانه ها، روماتیسم، تنگی نفس و خونریزی معده رنج می برد.
 
طبق قوانین با توجه به لزوم بستری شدن این فعال مدنی تمدید مرخصی برای نامبرده الزامی بوده است.
 
این زندانی سیاسی پیش تر در روز جمعه ۳۰ بهمن ماه سال جاری در اعتراض به ممانعت های سپاه جهت اعزام به مرخصی درمانی و یا آزادی به علت عدم تحمل کیفر دست به اعتصاب غذای تر زد و علارغم وخامت شدید جسمانی و خطر سکته قلبی روز چهارشنبه ۱۹ اسفند ماه پس از گذشت نوزده روز از اعتصاب غذای تر خود، اعتصاب غذای خشک و همچنین اعتصاب دارو را نیز تا رسیدن به مطالباتش آغاز کرده بود.
 
« محمد سعید حسین زاده موحد» سپس در پی درخواست بیش از ۲۸۰ فعال مدنی و سیاسی ، خانواده های جانباختگان سیاسی و زندانیان سیاسی و مدنی که خواستار پایان اعتصاب غذای او جهت حفظ سلامتیش شده بودند، پس از گذشت ۲۱ روز از اعتصاب غذای خود در روز جمعه ۲۱ اسفند ماه ۱۳۹۴ به اعتصاب غذای خود پایان داد.
 
این زندانی سیاسی پیش تر در مهرماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی‌اش بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲ الف زندان اوین منتقل و پس از گذشت مدتی به بند هشت و درنهایت به سالن دو بند هفت این زندان منتقل شده است.
 
«محمد سعید حسین زاده موحد» در دادگاه بدوی به ریاست قاضی «مقیسه» در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۷ سال زندان محکوم و حکم صادره درمرحله تجدید نظر در شعبه ۳۶ از سوی قاضی «زرگر» تائید شد.
 
علیرغم پیگیری‌های حقوقی جهت اعتراض به وضعیت پرونده این زندانی سیاسی، وکیل نامبرده تا کنون موفق به مطالعه‌ی پرونده نشده است.
این زندانی سیاسی هم پرونده ای «آتنا فرقدانی» کارتونیست و فعال مدنی است که فعالیت اصلی این دو زندانی حمایت از کودکان کار و خیابان بوده است. با وجود پیگیری های وکیل و خانواده «آتنا فرقدانی» با آزادی موقت وی (به قید وثیقه) جهت اعزام به مرخصی نوروزی از سوی مسوولین مخالفت به عمل آمد.
 
نامه ای از « محمد سعید حسین زاده» زندانی سیاسی که در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته است در پی می آید.
پس از عرض سلام
اول از همه وظیفه خود می‌دانم که از تمامی نزدیکان، دوستان، همراهان، و آن تعداد از مقامات و مسئولینی که در این یک‌سال و نیم به هر نحوی مرا حمایت کردند تا قادر باشم مقابل ظلم ایستادگی کنم، صمیمانه تشکر و قدردانی کنم و فرا رسیدن نوروز را به شما تبریک گویم که به تنهایی هرگز قادر نبودم این فشارها و آزارهای جسمی و روحی را تحمل کنم.
 
امیدوارم که در آینده نزدیک روزی برسد که دیگر هیچ انسانی به خاطر فعالیت‌های خیریه، مدنی و فرهنگی و یا به خاطر اعتقاداتش بازخواست نشود.
 
از یک اندیشه که آید از درون
صد جهان گردد به یک دم سرنگون
 
متاسفانه برخی عوامل سعی در بازگرداندن من به زندان دارند، آن‌هم در شرایطی که به علت آسیب‌دیدگی‌ها و بیماری‌هایم خصوصا مشکلات تنفسی، قلبی و آسیب‌های روماتیسمی – مفصلی لازم است هر چه سریع‌تر بستری شده و تحت درمان و عمل جراحی قرار گیرم.
 
بدانید که «هر خونی، خون‌خواهی دارد و هر حقی حق‌خواهی.»
 
خانمان سوز بود آتش آهی، گاهی
ناله‌ای می‌شکند پشت سپاهی گاهی
 
محمدسعید حسین‌زاده موحد
۲۹/۱۲/۱۳۹۴
 
 
 
 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل