محمد امین آگوشی جهت ادامه حبس به زندان تبریز منتقل شد

«محمد امین آگوشی» معلم بازنشته و زندانی سیاسی که پیش تر پس از بخشیده شدن حدود دو سال از حبس باقیمانده به مناسبت ۲۲ بهمن عصر روز سه شنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۴  از زندان آزاد شده بود، در گفتگویی که پیش تر با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» انجام داده بود از دریافت نامه ای در ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۴ جهت گذراندن باقیمانده دوران محکومیت خود در زندان تبریز و معرفی خود در۳ فروردین ماه ۱۳۹۵ به این زندان خبر داد و جهت ادامه حبس به این زندان منتقل شده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی پیش تر به همراه «ایرج محمدی» و «احمد پولادخانی» اهل پیرانشهر به اتهام جاسوسی به نفع حکومت اقلیم کردستان و محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام در سال ۸۸ بازداشت شدند.
«محمد امین آگوشی» پس از تحمل بیش ۷ ماه انفرادی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد و پس از برگزاری دادگاه در شعبه دوم دادگاه نظامی (سازمان قضایی نیروهای مسلح) به اعدام از طریق تیرباران محکوم گردید.
حکم صادره در شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور عینا تائید شد اما مجددا پرونده وی به جریان افتاد و با ارجاع به شعبه یکم دادگاه نظامی وی به همراه دو متهم دیگر به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان زاهدان محکوم شد.
پیش تر در سال ۱۳۹۳ همسر این معلم بازنشسته به کُما رفت و پس از ۱ ماه بستری شدن در یکی از بیمارستان‌های پیرانشهر درگذشت.
دختر این زندانی سیاسی «کانی آگوشی» ۲۲ ساله دانشجوی سال چهارم دانشگاه پس از فوت مادرش با برادر خود «جمال آگوشی» زندگی می کرد.وی پس از،از دست دادن مادر و زندانی شدن پدرش در روز سه شنبه ۹ تیر ماه ۱۳۹۴ خود را از درب منزلشان درشهر پیرانشهر حلق آویز کرد و به زندگی خود پایان داد.
«محمد امین آگوشی» پس از شنیدن خبر پایان دادن زندگی دخترش به مرخصی اعزام شد و درمراسم خاکسپاری دخترش شرکت داشت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید