تشخیص پزشکان جهت دوره درمان سه ماهه برای سعید حسین زاده + عکس

 روز گذشته دوشنبه ۹ فروردین ماه پس از بررسی و  عکسبرداری های مجدد از سوی متخصصین دوره درمان « سعید حسین زاده» فعال مدنی از سوی متخصصین تا بیش از سه ماه تشخیص داده شد. علی رغم وخامت جسمانی و لازم بودن عمل جراحی برای این زندانی سیاسی و فعال حقوق کودکان کار و خیابان، نامبرده همچنان با عدم تمدید مرخصی درمانی از سوی اطلاعات سپاه و «حاجیلو» دادیار زندانیان سیاسی روبرو است.این فعال مدنی می بایست صبح روز جمعه ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۴ جهت ادامه دوران محکومیت، خود را به زندان اوین معرفی می کرد اما نامبرده همچنان خارج از زندان درصدد درمان کامل و همچنین تعیین وقت از مراکز درمانی جهت عمل جراحی است و تا کنون تشخیص پزشکان جهت درمان این زندانی سیاسی بیش از سه ماه تشخیص داده شده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال حقوق کودکان کار و خیابان از بیماری های مختلف در زمان بازداشت و مبتلا شدن تعدای از آنها در زمان حبس از جمله مشکلات قلبی، سائیدگی کشکک زانو، عفونت سینوس ها، درد شدید در گردن و شانه ها، روماتیسم، تنگی نفس و خونریزی معده رنج می برد.
وضعیت جسمی این فعال مدنی و حقوق کودکان کار وخیابان به علت شکنجه ها در دوران بازجویی همچنان پس از خروج از بند دوالف اطلاعات سپاه و انتقال به بند هشت و سپس بند دو سالن هفت زندان اوین وخیم است و نامبرده می بایست تحت عمل جراحی قرار گیرد.
«سعید حسین زاده» پیش از بازداشت از جمله رزمی کاران مطرح کشور بوده و در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران و همچنین باشگاه بانک کشاورزی به تدریس «کیوکوشین کاراته» مشغول بوده است.
این فعال حقوق کودکان کار و خیابان اکنون پس از سپری کردن حدود یک سال و نیم حبس در روز دوشنبه ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۴ با قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی برای مدت سه روز به مرخصی درمانی اعزام شد.
علی رغم ارائه مدراک پزشکی جهت بیماری ها و الزامی بودن عمل جراحی «سعید حسین زاده»، نامبرده با عدم تمدید مرخصی و ممانعت دادیار زندانیان سیاسی «حاجیلو» روبرو شد و می بایست صبح روز جمعه ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۴ جهت ادامه دوران محکومیت، خود را به زندان اوین معرفی می کرد. اما نامبرده همچنان خارج از زندان درصدد درمان کامل و همچنین تعیین وقت از مراکز درمانی جهت ﺟﺮﺍﺣﯽ ﺯﺍﻧﻮﻫﺎ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻔﺎﺻﻞ وهمچنین ﺟﺮﺍﺣﯽ ﺳﯿﻨﻮﺱ‏ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻋﻔﻮﻧﺖ است.
«سعید حسین زاده» جهت دسترسی به مدراک پزشکی تشکیل شده در بهداری زندان شامل آزمایشات ﺧﻮﻥ، ﻋﮑﺲﺑﺮﺩﺍﺭﯼﻫﺎﯼ ﺭﺍﺩﯾﻮﻟﻮﮊﯼ ﻭ ﺍﻡ ﺁﺭ ﺁﯼ جهت ارائه به بیمارستان، با ممانعت اطلاعات سپاه روبرو شده است.
این فعال مدنی طی ۹۱ روز بازداشت خود در بند دوالف سپاه تحت بازجویی، شکنجه و آزارو اذیت های جسمی و روحی قرار داشت و به علت مسمومیت دچار مشکلات گوارشی و عفونت بدن شد و با گذشت زمان و عدم رسیدگی، با گسترش عفونت به بیمارهای میکروبی، “روماتیسم”، “سینوزیت مزمن” و همچنین مشکلات قلبی مبتلا گردید.
پیش تر در ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۴ «حاجیلو» ﺩﺍﺩﯾﺎﺭ ﺯﻧﺪﺍﻧﯿﺎﻥ ﺳﯿﺎﺳﯽ در زندان اوین طی صحبت با «سعید حسین‌ زاده » به او گفته “شخصا خودم و ضابطین سپاه با مرخصی تو مخالف هستند و هیچگونه کمک و مساعدتی در خصوص تمدید مرخصی و تحویل مدارک پزشکی تو که شامل آزمایشات ﺧﻮﻥ، ﻋﮑﺲ ﺑﺮﺩﺍﺭﯼﻫﺎﯼ ﺭﺍﺩﯾﻮﻟﻮﮊﯼ ﻭ ﺍﻡ ﺁﺭ ﺁﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﻬﺪﺍﺭﯼ ﺯﻧﺪﺍﻥ نگهداری می شود نخواهیم داشت”.
این زندانی سیاسی پیش تر در روز جمعه ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۴ در اعتراض به ممانعت های سپاه جهت اعزام به مرخصی درمانی و یا آزادی به علت عدم تحمل کیفر دست به اعتصاب غذای تر زد و علارغم وخامت شدید جسمانی و خطر سکته قلبی روز چهارشنبه ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۴ پس از گذشت نوزده روز از اعتصاب غذای تر، اعتصاب غذای خشک و همچنین اعتصاب دارو را نیز تا رسیدن به مطالباتش آغاز کرده بود.
«سعید حسین زاده» سپس در پی درخواست بیش از ۲۸۰ فعال مدنی و سیاسی ، خانواده های جانباختگان سیاسی و زندانیان سیاسی و مدنی که خواستار پایان اعتصاب غذای او جهت حفظ سلامتیش شده بودند، پس از گذشت ۲۱ روز از اعتصاب غذای خود در روز جمعه ۲۱ اسفند ماه ۱۳۹۴ به اعتصاب غذای خود پایان داد.
این زندانی سیاسی پیش تر در مهرماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی‌اش بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲ الف سپاه واقع در زندان اوین منتقل و پس از گذشت مدتی به بند هشت و درنهایت به سالن دو بند هفت این زندان منتقل شده است.
« سعید حسین زاده» در دادگاه بدوی به ریاست قاضی «مقیسه» در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۷ سال زندان محکوم و حکم صادره درمرحله تجدید نظر در شعبه ۳۶ از سوی قاضی «زرگر» تائید شد.
علی رغم پیگیری‌های حقوقی جهت اعتراض به وضعیت پرونده این زندانی سیاسی، وکیل نامبرده تا کنون موفق به مطالعه‌ی پرونده نشده است.
این زندانی سیاسی هم پرونده ای «آتنا فرقدانی» کارتونیست و فعال مدنی است که فعالیت اصلی این دو زندانی حمایت از کودکان کار و خیابان بوده است. با وجود پیگیری های وکیل و خانواده «آتنا فرقدانی» با آزادی موقت وی (به قید وثیقه) جهت اعزام به مرخصی نوروزی از سوی مسوولین مخالفت به عمل آمد.
در حال حاضر پس از اعزام این فعال مدنی به مرخصی درمانی و عدم تمدید مرخصی از سوی اطلاعات سپاه و «حاجیلو» دادیار زندان، پس از عکسبرداری مجدد و بررسی از سوی متخصص ارتوپد و مفاصل مشخص گردیده که روماتیسم باعث ضعف شدید مفاصل و عضلات و اسکولیوز (انحراف) ستون فقرات شده که خطر از کار افتادگی زودرس را در صورت عدم درمان برای این زندانی سیاسی به دنبال دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید