بی‌خبری از سرنوشت جوان بانه‌ای پس از گذشت ۱۱۲ روز بازداشت

از سرنوشت «پشتیوان نهرویی» جوان کُرد اهل بانه، که در آذرماه سال گذشته، از سوی نیروهای امنیتی اداره اطلاعات بازداشت شده بود کماکان اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «پشتیوان نهرویی» جوان کولبر ساکن روستای «آرمرده» از توابع شهرستان «بانه» در ۲۵ آذرماه ۱۳۹۴، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. از آن زمان تاکنون کسی از وضعیت و سرنوشت احتمالی وی خبری ندارد.

گفته شده این شهروند کُرد متهم به “همکاری و ارتباط با یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت” شده بود و پیش از بازداشت “بارها احضار و تهدید به بازداشت نیز شده بود.”

peshtiwan nehrouii1-kampain.infoاین در حالی است که نزدیکان این جوان بانه‌ای گفته‌اند که “پشتیوان نهرویی از کاسبکاران کُرد بوده که برای امرار معاش به کولبری مشغول بوده است.”

پیگیری خانواده و بستگان «پشتیوان نهرویی» تاکنون به نتیجه نرسیده است و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی از دادن هرگونه توضیح و اطلاعاتی از وضعیت او به خانواده‌اش خودداری می‌کنند.

برخی از فعالان مدنی و کارگری با ابراز نگرانی از تداوم بی‌خبری از سرنوشت این شهروند بانه‌ای، از نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر خواستار پیگیری فوری و روشن شدن وضعیت قطعی این شهروند شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید