درخواست جمعی از فعالان و زندانیان سیاسی آزاد شده از حسین رونقی جهت پایان دادن به اعتصاب غذا

تنی چند از فعالان سیاسی و مدنی، روزنامه‌نگاران و زندانیان آزاد شده‌ از بند ۳۵۰ زندان اوین، طی نامه‌ای به «حسین رونقی» زندانی سیاسی محبوس در بند ۷ زندان اوین از وی خواسته‌اند که به اعتصاب غذای خود پایان دهد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «حسین رونقی» پیش تر در اعتراض به عدم رسیدگی، درمان و همچنین ممانعت مسوولین از اعزام وی به مرخصی جهت درمان، از روز شنبه ۷ فروردین ماه سال جاری دست به اعتصاب غذا زده است.
 
این زندانی سیاسی پیش تر به دلیل نارسایی شدید کلیه و خطر از دست دادن آن جهت ادامه درمان از زندان آزاد شده بود ، آزادى موقتى که دلایل مختلفى از جمله عفو رهبرى ، مرخصى درمانى و عدم تحمل کیفر براى آن ذکر شده بود. این وبلاگ نویس زندانی با وجود بیماری و گواهی کمیسیون پزشکی در نهایت صبح روز چهارشنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۴ پس از حضور در دادستانی تهران و نظر مسوولین جهت بازگشت به زندان، به زندان اوین بازگردانده و به بند ۷ این زندان منتقل شد.
 
این وبلاگ نویس زندانی پیش ترنیز در ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ بازداشت و پس از گذشت ۱۰ ماه بازداشت در بند دو-الف زندان اوین، در ۱۳ مهر ماه ۱۳۸۹ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «پیر عباس » به اتهام «عضویت در شبکه ایران پروکسی»، «توهین به رهبری » و «توهین به رئیس جمهوری» به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره به وی ابلاغ شد.
 
حکم صادره با اعتراض وکیل «حسین رونقی ملکی» در ۲۹ آبان ماه ۱۳۸۹جهت تجدید نظر به دادگاه ارسال و در ۱۰ آذرماه ۱۳۸۹ حکم ۱۵ سال حبس تعزیری این وبلاگ نویس از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تایید و پس از آن «حسین رونقی ملکی» به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.
 
وی چندی بعد در پی مشکلات جسمی به مرخصی درمانی اعزام شد.
 
این زندانی سیاسی درطول دوره درمان با نظر کمیسیون پزشکی به عدم تحمل زندان در روز شنبه ۹ اسفندماه ۱۳۹۳ به دلایلى نامشخص مجددا احضار و راهى زندان اوین شد.
 
خانواده وی دلیل بازداشت مجدد این وبلاگ نویس زندانی را در ۹ اسفند ماه ۱۳۹۳ متواری خواندن وی از سوی مراجع قانونی اعلام کرده‌ و عملکرد مسوولان زندان و دادسرای اوین را خلاف گفته‌های آنها دانسته‌اند.
 
بازداشت مجدد او در ۹ اسفند ماه ۱۳۹۳ درحالی صورت گرفت که درمراسم مذهبی عید فطر سال ۱۳۹۳ وی با دارا بودن شرایط پزشکی می توانست از عفو رهبری استفاده نماید، اما سیستم قضایی و دادسرای اوین این عفو را تبدیل به آزادی مشروط وسپس تبدیل به مرخصی کرد.
 
«حسین رونقی ملکی (بابک خرمدین)» در نهایت در عصر روز چهارشنبه ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۴ جهت درمان با قرار وثیقه ۱ میلیارد و چهارصد هزار تومان به مرخصی درمانی اعزام شد.اما با وجود بیماری و گواهی کمیسیون پزشکی، نامبرده صبح روز چهارشنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۴ پس از حضور در دادستانی تهران به زندان اوین مراجعه و سپس جهت ادامه دوران حبس به بند ۷ این زندان منتقل شد.
 
بازجویان سپاه طی تشکیل پرونده ای جدید برای این زندانی سیاسی به نامبرده اعلام کرده‌اند که وی جهت بازگشت به زندان، تعلل کرده و «غیبت» داشته است و با این ادعا که وی برای بازگشت به زندان «فرار» کرده، برای او پرونده اتهامی جدیدی تشکیل داده‌اند.
 
متن نامه تنی چند از فعالان سیاسی و مدنی، روزنامه‌نگاران و زندانیان آزاد شده‌ از بند ۳۵۰ زندان اوین به «حسین رونقی»، جهت توقف اعتصاب غذا که در اختیار تارنمای کلمه قرار گرفته است در پی می آید:
 
جناب آقای حسین رونقی ملکی
 
با درود و سلام
 
ما کنشگران حقوق بشری، سیاسی، مدنی، همبندیان سابق، دوستان و روزنامه‌نگاران؛ نگران تندرستی شما هستیم.
 
با احترام و ضمن توجه و پیگیری خواسته ات که همانا اجرای عدالت در مورد روند رسیدگی به پرونده ات می باشد درخواست داریم به اعتصاب غذایت پایان دهی، ایران نیازمند همه ی فرزندان برومند خویش است پیام اعتراض و بی گناهیت به گوش همگان رسیده است.
 
ما امضا کنندگان این نامه از دستگاه قضایی درخواست می کنیم در مورد پرونده آقای حسین رونقی ملکی با تدبیر خود، امید به اجرای عدالت را زنده کرده تا اینچنین یک زندانی راه آخر را انتخاب نکند و باعث نشود شماری مسئولین خاطی با عملکرد غیر قانونی خود تمام دستگاه قضایی را زیر سئوال ببرند.
 
امضا کنندگان به ترتیب حروف الفبا:
 
محمدرضا آذین – رضا انصاری راد – حمیدرضا ایزدیاری – مازیار اعتمادی – حمزه باغبان – مصطفی بادکوبه ای – نادر بابایی – هادی باقری – مسعود باباپور – امیر پریزاد – مجید تمجیدی – مجتبی تهرانی – محمد جواد مظفر – امید خوارزمیان – خسرودلیرثانی – عارف درویش – رضا رستگار – کورش زعیم – ابولفضل عابدینی نصر – مهدی علیزاده فخر آباد – امیرحسین قنبری – بهزاد عرب گل – رضا عزیزی – رامتین غفاری – میلاد فدایی اصل – مشتاق قجه وند فروهر پاک – احمدرضا کافی – کورش کوهکن – نوید کامران – امین کشاورز – دکتر محمد ملکی – معین محمد بیگی – امیر محمدی – سیامک مسیح پور – کاظم معتمد – کیومرث مظفری – عمران معصومی – محمد نوریزاد – مصطفی نیلی – امید نوروزیان – اشکان یزدچی – مهدی یوسف پور
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید