ارجاع پرونده چهار فعال مدنی به اجرای احکام دادسرای مقدس اوین

پرونده «آرش صادقی»، «گلرخ ایرایی»، «نوید کامران» و «بهنام موسیوند» چهار فعال مدنی، که پیش تر در مرحله بدوی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» ارسال و سپس در مرحله تجدید نظردر شعبه ۵۴ به ریاست قاضی «پور عرب» عینا تایید شد، به اجرای احکم دادسرای مقدس واقع در زندان اوین جهت اجرای حکم ارسال شده است .
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این چهار فعال مدنی پیش تر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» در مجموع به تحمل ۲۴ سال حبس محکوم شدند و احکام صادره روز شنبه ۱ شهریورماه ۱۳۹۴، به آنها ابلاغ شد.
احکام صادره از سوی شعبه برای این چهار فعال مدنی به ترتیب «آرش صادقی» ۱۵ سال، «گلرخ ایرایی» ۶ سال، «نوید کامران» ۱۸ ماه و «بهنام موسیوند» ۱۸ ماه تعیین شد.
حکم ۱۵ سال زندان « آرش صادقی» از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی « ابولقاسم صلواتی» با اعمال ۴ سال حبس تعلیقی پیشین وی مربوط به باقیمانده حکم سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰ که از سوی قاضی «پیرعباس» صادر شده بود به ۱۹ سال افزایش یافت و حکم همسر وی «گلرخ ایرانی» نیز همچنان همان ۶ سال باقی ماند و در مجموع آنها به ۲۵ سال زندان محکوم شده اند. “
همچنین حکم ۱۸ ماه حبس «بهنام موسیوند» و «نوید کامران» که در دادگاه بدوی صادر شده بود به ۱۲ ماه کاهش پیدا کرد.
 
«بهنام موسیوند» علی رغم محکومیت ۱۲ ماه حبس خود با احتساب حکم ۲ سال حبس تعزیزی پیشین خود که از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» به نامبرده ابلاغ و سپس در دادگاه تجدید نظر به حالت تعلیق درآمده بود، مجددا به اجرا گذاشته شد و نامبرده در مجموع به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد .
این چهار فعال مدنی پیش تر در ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۳ با حضور مامورین امنیتی «قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه» در محل کار «آرش صادقی» و« نوید کامران» به همراه «گلرخ ایرایی» همسر آرش و «بهنام موسیوند» از دیگر فعالان مدنی بازداشت شدند.
یک منبع آگاه از وضعیت این چهار فعال مدنی چندی پیش در گفتگویی با « کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی» گفته بود ” نیروهای امنیتی هنگامی که «نوید کامران» و« بهنام موسیوند» به نداشتن حکم بازداشت اعتراض کردند، پس از تهدید این دو فعال مدنی را ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ و پس از تفتیش محل کار ، به مکان نامعلومی منتقل کردند. به گفته این شاهد عینی به «ﮔﻠﺮﺥ ایرایی» همسر آرش ﻧﻴﺰ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪﻩ بود ﻛﻪ ﺁﺭﺵ ﺭﺍ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ﺧﺎﻧﻪ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﮔﻠﺮﺥ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ مکان ﻧﺎﻣﻌﻠﻮمی ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻛﺮﺩه بودند “
پس از بازداشت، ﻣﺎﻣﻮﺭﻳﻦ ﺑﺎ ﻫﺠﻮﻡ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻝ «ﺁﺭﺵ صادقی»، «ﺑﻬﻨﺎﻡ موسیوند» ﻭ«ﻧﻮﻳﺪ کامران» ، پس ﺍﺯ ﺑﻪ ﻫﻢ ﺭﻳﺨﺘﻦ ﻣﻨﺰﻝ، ﺗﻤﺎﻣﻲ ﻟﻮﺍﺯﻡ ﺷﺨﺼﻲ آنها ﺭﺍ ﺿﺒﻂ و با خود بردند.
«نویدکامران» و «بهنام موسیوند» پس از گذشت سه روز بازداشت در ۱۸شهریور ماه ۱۳۹۳ با قید وثیقه‌هایی به ارزش به ترتیب هفتاد و صد میلیون تومان آزاد شدند.
دادسرای شهید مقدس برای «گلرخ ایرایی» نیز وثیقه ای به مبلغ ۸۰ میلیون تومان به جرم فعالیتهای فیسبوکی تعیین کرد. نامبرده نیز پس از تحمل حدود سه هفته بازداشت در بند دو الف سپاه در ۵ مهر ماه ۱۳۹۳ با تودیع وثیقه آزاد شد.
آرش صادقی دانشجوی سابق دانشگاه علامه طباطبایی نیز پس از تحمل هفت ماه حبس در انفرادی های بند دو الف سپاه و سپس بند ۸ زندان اوین در تاریخ ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۳ با تودیع قرار وثیقه ششصد میلیون تومانی از زندان آزاد شد .
«آرش صادقی» پیش تر نیز در۲۰ مهرماه ۱۳۹۲ پس از سپری کردن ۱۹ ماه انفرادی، شکنجه های روحی و روانی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات از زندان آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید