۳۲ ماه بلاتکلیفی مولوی نورالدین کاشانی در زندان زاهدان

۳۲ ماه از بازداشت مولوی «نورالدین کاشانی» شهروند بلوچ، گذشته و همچنان در زندان «زاهدان» بدون محاکمه رسمی بلاتکلیف است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مولوی «نورالدین کاشانی» در ۱۶ مردادماه ۱۳۹۲، در زمانی که از ادای نماز صبح در مسجد محلشان در زاهدان به منزل برمی‌گشت، از سوی ماموران امنیتی سپاه پاسداران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل می‌شود.

گفته شده این شهروند بلوچ به “اتهامات واهی” نزدیک به سال است که در زندان زاهدان در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برد.

این در حالی است که «نورالدین کاشانی» فرزند «خداداد» از روحانیان اهل سنت زاهدان، بدون محاکمه رسمی همچنان در زندان بلاتکلیف است.

«کمپین فعالین بلوچ» در همین رابطه و به نقل از یکی از بستگان این زندانی نوشته: “از ابتدای دستگیری نامبرده تاکنون، چندین نوبت، علماء، ریش‌سفیدان، نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به صورت دسته‌جمعی، بی‌گناهی او را شهادت داده و از حکومت تقاضای آزادی او را کرده‌اند؛ اما مسوولین نظام نه تنها جهت آزادی او تاکنون وارد عمل نشده‌اند بلکه او را به ‌صورت رسمی و قانونی محاکمه هم نکرده‌اند.”

در ادامه گزارش این کمپین آمده: “این روحانی تاکنون در نامه‌های مختلفی به نمایندگان زاهدان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و…، از آنها خواسته که برای احقاق حقوق وی در قوه قضائیه و پیگیری پرونده‌اش اقدامات لازم را انجام دهند. او در نامه‌های خود بر بی‌گناهی خود تاکید داشته و اتهامات وارده به خود را اتهام واهی مشارکت در قتل پرسنل ماموران پلیس راه … عنوان کرده است.”

«نورالدین کاشانی» اظهار کرده که در زندان “مورد شکنجه‌های فرا طاقت بشری از نوع جسمانی و روحانی” قرار گرفته و سپاه مبنای بررسی پرونده را بر همین اعترافات “اجباری” قرار داده و به “تحقیقات نیروی انتطامی و استشهادهای محلی ریش‌سفیدان سنی و شیعه” توجه نمی‌کند.

«کمپین فعالین بلوچ» استشهاد محلی جمعی از ریش‌سفیدان محلی مبنی بر بی‌گناهی این شهروند زندانی را منتشر کرده که در اینجا بازنشر شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید