آتنا فرقدانی در آستانه آزادی، کاهش‌ حکم از ١٢ سال حبس به ١٨ ماه در دادگاه تجدید نظر

پس از بررسی پرونده «آتنا فرقدانی» کارتونیست و فعال مدنی در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، با نقص حکم دادگاه بدوی، محکومیت این زندانی از ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری به ۱۸ ماه حبس کاهش یافت و وی به زودی از بند زنان زندان اوین (نسوان) آزاد خواهد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «محمد مقیمی» وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق بشر در خصوص کاهش حکم موکل خود در دادگاه تجدید نظر گفته “برابر حکم دادگاه تجدیدنظر، موکلم از اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، تبــرئــه و ۳ سال حبس وی نیز به اتهام توهین به مقام معظم رهبری، به مدت ۴ سال تعلیق شد. همچنین، محکومیت ۹ ماه حبس ایشان به اتهام‌های: توهین به ریاست جمهور فعلی، توهین به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و توهین به ماموران بند ۲ الف زندان اوین به جزای نقدی تبدیل گردید و در خصوص اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نیز محکومیت ۱۸ ماه حبس موکلم در دادگاه بدوی عینا تایید شده است. و با توجه به اینکه محکومیت ۱۸ ماه حبس موکلم بانو آتنا فرقدانی در۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری پایان می‌یابد، به زودی شاهد آزادی ایشان خواهیم بود.”
«آتنا فرقدانی» کارتونیست، فعال مدنی و موکل «محمد مقیمی» در شهریور ماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و به بند ۲-الف سپاه پاسداران در زندان اوین منتقل شد.
او دو ماه در بازداشت سپری کرد و از این دو ماه بیست روز را در سلول انفرادی گذراند. او در طول بازداشت از داشتن وکیل و دیدار با خانواده خود محروم بود. همچنین او در زندان متوجه نصب دوربین در داخل دستشویی و حمام شد و به گفته خود مورد آزار جسمی و روحی از سوی ماموران زندان قرار گرفته بود.
این فعال مدنی در آبان ماه ۱۳۹۳، با قرار وثیقه تا زمان حکم دادگاه آزاد شد.
فرقدانی پس از آزادی اقدام به نوشتن نامه به مسوولان مختلف جمهوری اسلامی جهت احقاق حقوق خود کرد و پس از عدم دریافت پاسخ از سوی آنان، در ویدئویی که در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای یافت به شرح خشونت ماموران زن بند ۲-الف سپاه علیه خود پرداخت، که چند روز پس از انتشار این ویدئو، قاضی «ابوالقاسم صلواتی» در تاریخ ۷ دی ۱۳۹۳، در تماسی تلفنی از این فعال مدنی خواست در دادگاه حضور یابد، «آتنا فرقدانی» پس از این احضار در تاریخ ۲۰ دی ماه ۱۳۹۳ در دادگاه انقلاب حضور یافته و در آنجا بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.
به گفته پدر این فعال مدنی، در دادگاه انقلاب دخترش را مقابل چشمان او و همسرش کتک زده بودند. در بهمن ماه ۱۳۹۳، آتنا در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک زندانیان سیاسی و غیرسیاسی در زندان به اعتصاب غذا دست زد.
طولانی شدن اعتصاب غذای وی باعث شد که ۷ اسفندماه ۱۳۹۳، در بیمارستان بستری شود. با موافقت قاضی «صلواتی»، این فعال مدنی را در ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۳، به زندان اوین منتقل کردند.
این «فعال حقوق کودکان» هم‌ اکنون در بند عمومی زنان (نسوان) زندان اوین محبوس می‌باشد.
«آتنا فرقدانی» از سوی دادگاه انقلاب به ریاست «قاضی صلواتی» به تحمل ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شده بود.
اتهامات انتسابی این «فعال حقوق کودکان» “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “توهین به رهبری”، “رییس جمهور”، “توهین به نمایندگان مجلس” و “توهین به ماموران بند ۲- الف سپاه در حین بازجویی‌هایش” قید شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید