پنج تا ده سال حبس برای چهار روزنامه‌نگار زندانی

پس از ۶ ماه بلاتکلیفی و پرونده‌سازی در سناریوی ساختگی نفوذ، قاضی صلواتی در احکامی سنگین «آفرین چیت‌ساز»، «احسان مازندرانی»، «احسان صفرزایی» و «داوود اسدی» را به تحمل ۵ تا ۱۰ سال و در مجموع به ۲۷ سال حبس تعزیری محکوم کرد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی» در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به احکام صادر شده برای این چهار روزنامه‌نگار گفت: دادگاه انقلاب این متهمان را در مجموع به ۲۷ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.
 
وی ادامه داد: طبق حکم دادگاه، «آفرین چیت‌ساز» به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت و ارتباط با دولت‌های بیگانه به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
 
این وکیل دادگستری ادامه داد: «احسان مازندرانی» نیز به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت، از سوی دادگاه به تحمل ۷ سال حبس محکوم شده است. «داود اسدی» و «احسان صفرزایی» نیز به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت، هرکدام به تحمل ۵ سال حبس محکوم شده‌اند.
 
«علیزاده‌ طباطبایی» از تصمیم این متهمان برای اعتراض به احکام صادره خبر داد.
 
تارتمای کلمه نیز طی گزاشی افزود، پروژه نفوذ سناریویی ساختگی برای مقابله با انتخابات بود که در پاییز سال گذشته توسط سپاه کلید خورد و در آبان ماه تعدادی از روزنامه‌نگاران بازداشت و احکام برخی دیگر نیز اجرا شد.
 
همان زمان روحانی، رییس جمهور کشورمان، علی مطهری و بسیاری از مقامات دولتی و فعالان سیاسی به این اقدام واکنش نشان داده و از آن انتقاد کردند.
 
باور پذیری این اتهامات آنقدر سخت بود که برای اولین بار سپاه ناچار شد بازجوهای خود را به بخش‌های خبری سیما بیاورد تا طی سخنان افکار عمومی را از این عملکرد سیاسی اقناع کند. تلاشی که با شکست روبرو شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید