اخطاریه به وثیقه گذار جهت بازگشت سعید حسین زاده به زندان

« محمد سعید حسین زاده موحد » زندانی سیاسی و فعال حقوق کودکان کار و خیابان، که در حال حاضر در بیمارستان سجاد تحت درمان قرار دارد، طی اخطاریه ای که به وثیقه گذاردر صبح روز جاری پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه ابلاغ شده است، وی می بایست این فعال مدنی را حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از رویت اخطاریه جهت ادامه دوران حبس به زندان معرفی کند. در غیر اینصورت دادیاری نسبت به ضبط وثیقه به نفع دولت جمهوری اسلامی ایران برابر مقررات اقدام خواهد نمود.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، متن اخطاریه که صبح روز جاری پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ به وثیقه گذار ابلاغ شده به شرح زیر است:
“نظر به اینکه شما به عنوان وثیقه گذار محکوم علیه «محمد سعید حسین زاده موحد» فرزند «محمد» می باشید و با توجه به اینکه محکوم علیه خود را به این مرجع معرفی ننموده لذا در اجرای ماده ٢٣ قانون آئین دادرسی کیفری به شما اخطار می گردد که حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از رؤیت اخطاریه نسبت به معرفی نامبرده اقدام نمائید. در غیر اینصورت این دادیاری نسبت به ضبط وثیقه به نفع دولت جمهوری اسلامی ایران برابر مقررات اقدام خواهد نمود.”
تاریخ ثبت: ۹۵/١/٢۵
تاریخ ابلاغ: ۹۵/٢/٩
«محمد سعید حسین زاده موحد » علی رغم صدور حکم جلب از سوی مسوولین جهت بازگشت وی به زندان، از صبح روز پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه سال جاری پس از پیگیری مشکلات قلبی و گوارشی در بخش مراقب های ویژه (سی سی یو) بیمارستان سجاد بستری شد.
این فعال مدنی پیش تر نیز در غروب ۲۳ فروردین‌ماه سال جاری، به دنبال وخامت حالش به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان «امام خمینی» تهران مراجعه کرد و پزشکان معالج آتل موقتی برای این فعال کودکان کار و خیابان بستند. او از ساعت ۸ شب تا بعد از ساعت یک بامداد به مدت ۵ ساعت بستری و مورد معاینه، عکسبرداری و رسیدگی‌های فوری پزشکی قرار گرفت و سپس ترخیص شد.
همزمان این فعال حقوق کودکان کار و خیابان در روز دوشنبه ۲۳ فروردین ماه سال جاری، به بیمارستان «ساسان» مراجعه می‌کند که با وجود هماهنگی‌های اولیه از پذیرش او خودداری کرده و به وی گفته می‌شود باید از داخل زندان به بیمارستان اعزام شود.
«محمد سعید حسین زاده موحد» پس از سپری کردن حدود یک سال و نیم حبس در روز دوشنبه ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۴، با قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به مدت سه روز به مرخصی درمانی اعزام شد.
وی پس از عدم تمدید مرخصی از سوی اطلاعات سپاه و «حاجیلو» دادیار زندانیان سیاسی، می‌بایست صبح روز جمعه ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۴، جهت ادامه دوران محکومیت، خود را به زندان اوین معرفی می‌کرد اما او همچنان خارج از زندان درصدد درمان کامل و همچنین تعیین وقت از مراکز درمانی جهت انجام عمل جراحی است.
مسوولین قضایی در بعدازظهر روز سه‌شنبه ۱۷ فرودین‌ماه سال جاری، طی تماس تلفنی با خانواده «سعید حسین‌زاده» خواهان بازگشت وی به زندان جهت ادامه دوران محکومیت وی شدند.
تاکنون پس از بررسی از سوی متخصص ارتوپد و مفاصل برای این زندانی در ۹ فروردین‌ماه، بیش از سه ماه تنها برای یکی از بیماری‌هایش دوره درمان تجویز شده است.
این فعال حقوق کودکان کار و خیابان به بیماری‌های مختلف در زمان بازداشت و در زمان حبس از جمله مشکلات قلبی، سائیدگی کشکک زانو، عفونت سینوس‌ها، درد شدید در گردن، شانه‌ها، روماتیسم، تنگی نفس و خونریزی معده مبتلا شده است و در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.
این زندانی سیاسی پیش تر در مهرماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی‌اش بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲ الف سپاه واقع در زندان اوین منتقل و پس از گذشت مدتی به بند ۸ و در نهایت به سالن ۲ بند ۷ این زندان منتقل شده است.
«سعید حسین‌زاده» در دادگاه بدوی به ریاست قاضی «مقیسه» در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری” به ۷ سال زندان محکوم و حکم صادره در مرحله تجدیدنظر در شعبه ۳۶ از سوی قاضی «زرگر» تائید شد.
علی‌رغم پیگیری‌های حقوقی جهت اعتراض به وضعیت پرونده این زندانی سیاسی، وکیل نامبرده تاکنون موفق به مطالعه‌ی پرونده موکلش نشده است.
هم‌اکنون پس از اعزام این فعال مدنی به مرخصی درمانی و عدم تمدید مرخصی از سوی اطلاعات سپاه و «حاجیلو» دادیار زندان، پس از عکسبرداری مجدد و بررسی از سوی متخصص ارتوپد و مفاصل مشخص شده که روماتیسم باعث ضعف شدید مفاصل و عضلات و اسکولیوز (انحراف) ستون فقرات شده که خطر از کار افتادگی زودرس را در صورت عدم درمان برای این زندانی سیاسی به دنبال دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید