گوهرعشقی: درد کارگر را کارگر داند و بس. نه کارفرمایان، نه سرمایه داران و نه حکمرانان پول پرست

«گوهرعشقی» مادر جانباخته «ستار بهشتی» کارگر و وبلاگ‌نویس که پیش تردر ۹ آبان ماه ۱۳۹۱ از سوی پلیس فتا بازداشت و به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در شبکهٔ اجتماعی و فیس بوک» در مدت بازجویی به شدت از سوی پلیس فتا شکنجه و درگذشت»، با انتشار نامه ای روز کارگر را به تمامی زحمتکشان و کارگران تبریک گفت.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، متن این نوشته که نسخه ای از آن دراختیار کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی قرار گرفته به شرح زیر است:
 
اول ماه مى (مه) روز جهانى کارگر بر زحمتکشان بى ادعا مبارک باد.
 
درد کارگر را کارگر داند و بس. نه کارفرمایان، نه سرمایه داران و نه حکمرانان پول پرست.
 
دنیاى بى رحم امروز ما را به سمتى می کشد که عواطف و انسانیت را زیر پاى خود له مى کند و سرمایه داران و فرمانروایان جاه طلب را بى رحم تر مى کند.
 
من «گوهر عشقى»، خود را وابسته و عضو قشر شریف طبقه کارگر می دانم و به خود مى بالم که عضو فرومایگان قدرت طلب و پول پرست نیستم.
 
همه نیک می دانید که فرزند کارگرم «ستار» را به دلیل شکوه از گرانى، بى عدالتى، تبعیض و ایجاد شکاف عمیق بین دارا و ندار، در حکومت مدعى حمایت از مستضعفین، کارگران و از همه مهم تر مدعى مخالفت با کاخ نشینان سابق، ظرف سه روز زیر شکنجه هاى قرون وسطایى از بین بردند و جلاد و قاتل فرزندم را از زندان رها نمودند.
 
قاضى پرونده را ترفیع کردند و بى شک عامران را هم تشویق نمودند، چرا که این حاکمیت صرفا بجاى احقاق حقوق پایمال شده کارگران و زحمت کشان شریف کشور، همواره در صدد ایجاد خفقان و سکوت بین کارگران بوده و به وحشى ترین شکل ممکن تجمعات کارگرى را مورد هجوم قرار داده و فعالان این عرصه به به زندان هاى طولانى مدت محکوم مى کند.
 
پر واضح است که از پاى برهنگانى که به نام آنان بر اریکه قدرت نشستند بى تردید وحشتى مضاعف دارند.
 
حاکمانى که بجاى درک واقعیت و همدردى با مظلوم ترین و با شرافت ترین اقشار جامعه روى خود را از آنان بر مى گردانند و بى توجهى به آنان را پیش می گرند وپست تر از آن تکیه بر قدرت و ثروت و نیروى نظامى مى کنند، محکوم به فنا هستند.
 
این درس بزرگ تاریخ است.
 
من این روز با شکوه را به همه کارگران و زحمت کشان ایران و همه کارگران و زحمت کشان در چهار گوشه جهان شادباش مى گویم و هشدار می دهم سکوت در برابر فرومایگان پول پرست و جاه طلب روزگار را بر قشر کارگر سخت تر خواهد کرد پس نباید بیرق مبارزه و ظلمت شکنى بر زمین بیافتد.
 
گوهرعشقی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید