دادگاه محمد مظفری فعال سیاسی برگزار شد

در پی احضار«محمد مظفری» هنرمند، فعال مدنی و عضو «سازمان دانشجویان و دانش‌آموختگان جبهه ملی ایران» به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، نامبرده ساعت ۱۰ صبح روز جاری سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در این شعبه حاضر و رسیدگی به اتهامات نامبرده از سوی قاضی «ابولقاسم صلواتی» مورد برسی قرار گرفت.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، این فعال مدنی صبح روز جاری سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ به همراه وکلای خود آقای دکتر« نعمت احمدی» و خانم «زینب مظفری» در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «صلواتی» حاضر شده و وکلا با دفاع از موکل خود لایحه دفاعیه خود را به دادگاه ارائه نمودند.
 
«محمد مظفری» به اتهام “تبلیغ علیه نظام”، “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی”، “توهین به رهبری”، “توهین به روحانیون”، “عضویت در گروه غیرقانونی سازمان دانشجویان و دانش‌آموختگان جبهه ملی ایران” و “حمایت از مادران پارک لاله”، در این شعبه مورد محاکمه قرار گرفت.
 
گفته شده مستند “این اتهامات (عضویت در سازمان دانشجویان و دانش آموختگان جبهه ملی ایران) و فعالیت‌های مسالمت آمیز دیگری نظیر دیدار با خانواده زندانیان سیاسی، همراهی با مادران پارک لاله و به اشتراک گذاشتن اخبار آنها بوده است.”
 
«محمد مظفری»، ۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، بازداشت و به بند دو-الف، بازداشتگاه اطلاعات سپاه زندان اوین، منتقل شد. او پس از سه ماه و با پایان بازجویی‌ها به بند ۸ زندان اوین منتقل و در ۲۱ تیرماه ۱۳۹۴، پس از تحمل ۵ ماه بازداشت موقت به قید وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید