ادامه اعتصاب غذا و انتقال محمود بهشتی لنگرودی به بهداری زندان

در پی اعتصاب غذا، «محمود بهشتی لنگرودی» سخنگوی پیشین کانون صنفی معلمان ایران بامداد روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه به علت افت فشار  به بهداری زندان اوین منتقل و صبح روز بعد جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه پس از تشخیص پزشک به بند عمومی منتقل گردید.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال صنفی پیش تر در اول اردیبهشت ماه سال جاری تا زمان توقف اجرای حکم ۱۴ سال زندان خود تا برگزاری دادگاه علنی و قانونی مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی  دست به اعتصاب غذا زد و از روز دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ وارد اعتصاب غذای خشک (بدون آب و غذا) شده است.
این سخنگوی پیشین کانون صنفی معلمان ایران درصبح روز یکشنبه ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۴ ، با مراجعه ماموران امنیتی در منزلش بازداشت شد.
ماموران با حکم شعبه دو بازپرسی اوین که مربوط به ۵ مردادماه ۱۳۹۴ بود، اقدام به ورود و تفتیش منزل و ضبط برخی وسایل موجود در منزل نامبرده را کرده بودند.
این در حالی است که این عضو ارشد کانون روز شنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۴ در جلسه ای مشترک میان «کانون صنفی معلمان» و «نوبخت» معاون رییس جمهور حضور یافته و گزارشی از مشکلات صنفی معلمان را ارائه داده بود.
نامبرده بیش از دوسال گذشته از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «ابولقاسم صلواتی» به زندان محکوم شد.
حکم صادره در خرداد ماه ۱۳۹۲ به وی گردید.
«محمود بهشتی لنگرودی» در خصوص حکم صادره در صفحه فیسبوک خود نوشت ” “آقای صلواتی حکمم را به من ابلاغ کرد. چهارسال زندان به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، یک سال زندان به اتهام تبلیغ علیه نظام” با احتساب چهار سال حبس تعلیقی، جمعا می شود ۹ سال زندان، به همین راحتی.”
«محمود بهشتی لنگرودی» پیش تر درروز شنبه ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۴ به مرخصی نوروزی اعزام شد و پس از گذشت ۵ روز مرخصی عصرروز جمعه ۶ فروردین ماه به زندان اوین بازگشت.
پیش تر نیز در روز جمعه ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ و در آستانه روز جهانی کارگر نیز «اسماعیل عبدی» دبیر کانون صنفی معلمان ایران به همراه « جعفر عظیم زاده» دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران،طی نامه‌ای مشترک اعتصاب غذای اعتراضی خود را جهت رفع اتهامات امنیتی از فعالین صنفی به مسوولین بند ۸ زندان اوین اعلام کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل