فراخوان عفو بین‌الملل برای آزادی محمد علی طاهری

مادر محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار “عرفان حلقه” در ایران تاکید کرد که وضعیت فرزندش در زندان ناگوار است. عفو بین‌الملل با انتشار فراخوانی خواستار فشار به مقامات ایران برای آزادی این زندانی عقیدتی شده است.

عزت طاهری، مادر محمد طاهری، زندانی عقیدتی و بنیان‌گذار “عرفان حلقه” در ایران در گفت‌وگویی با “عفو بین‌الملل” تاکید کرد که از دادخواهی برای فرزند زندانی‌اش دست برنخواهد داشت.

خانم طاهری که درحال حاضر در کانادا به‌سر می‌برد، در این گفت‌وگو با اشاره به دوران اعتصاب غذای ۷۰ روزه‌ی فرزند زندانی‌اش گفت:«نمی‌توانید تصور کنید چقدر زجرآور بود که غذایی بخورید وقتی می‌دانید فرزندتان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.»

مادر این زندانی سیاسی که به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی کشور” و “ارتداد، محاربه، فساد فی‌الارض و سب‌النبی” دادگاهی وبه ۵ سال حبس تعزیری، ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده، گفت که از وضعیت وخیم فرزندش رنج می‌برد و با “قلبی شکسته” روزها را سر می‌کند.

او تاکید کرد که با دخترش در کانادا به دیدار هر سیاست‌مدار، فعال حقوق بشر و نهاد و سازمانی می‌رود که بتوانند کمکی باشند و صدای اعتراض فرزندش را به گوش جهانیان و مسئولان برسانند.

عزت طاهری در گفت‌وگو با عفو بین‌الملل تاکید کرد که برای مدت ۸ ماه او هیچ خبری از وضعیت فرزندش نداشت و حتا نمی‌دانست آیا فرزندش زنده است یا نه. او تاکید کرد که این ۸ ماه وضعیت شکنجه‌آور بی‌خبری او را با مشکلات جسمی و روانی جدی مواجه کرد و وادار شد در سالخوردگی با سختی و دشواری ایران را ترک کند.

خانم طاهری تاکید کرد که در این ۸ ماه ماموران امنیتی بارها به منزل مسکونی او حمله و تمام وسایل او را زیر و رو کرده‌اند. او اضافه کرد:« دیگر نیاز داشتم از این هراس مداوم دور باشم. نزد دخترم به کانادا آمدم تا بتوانم وضعیت پسر دربندم را پیگیری کنم و فریاد دادخواهی او را به گوش مردم برسانم.»

عزت طاهری از همه‌ی اعضا و هواداران سازمان “عفو بین‌الملل” درخواست کرد تا برای آزادی فرزند او و احقاق حقوق انسانی‌اش تلاش کنند.

سازمان عفو بین‌الملل در یکی از تازه‌ترین کارزارهای جهانی خود، بر وضعیت بغرنج محمد طاهری تاکید کرده و با تهیه‌ی فراخوانی برای امضا، خواستار آزادی این زندانی عقیدتی شده است.

پزشکی که “مغضوب” شد

محمد طاهری، بنیان‌گذار “عرفان حلقه” و “فرادرمانی و طب مکمل” در ایران است. با این‌که مقامات جمهوری اسلامی ایران در ابتدا از فعالیت‌های او تقدیر کرده و کتاب‌های او بارها با مجوز وزارت ارشاد اسلامی در ایران منتشر شد، پس از این‌که طرفداران بسیاری پیدا کرد مغضوب و فعالیت‌های او بیشتر محدود شد.

طاهری در سال ۱۳۸۹ ناچار شد همه‌ی کلاس‌ها و فعالیت‌های خود را لغو کند و در همین سال به دست ماموران اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت شد.

خبرگزاری فارس در خردادماه ۱۳۹۴ گزارش داد که سه تن از مراجع تقلید، “حکم ارتداد” طاهری را به‌دلیل اشاعه‌ی “عرفان‌های کاذب” و “فساد فی‌الارض به دلیل منحرف کردن افراد” صادر کرده‌اند.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل محمد طاهری، در شهریور ماه سال گذشته اعلام کرد که احتمال حکم اعدام موکلش لغو شده است. او به خبرگزاری “تسنیم” گفته بود:«موکلش متنبه شده، توبه کرده و می‌خواهد سرش را پایین انداخته و زندگی کند.»

منبع: دویچه‌وله

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید