میثاق یزدان نژاد، فعال سیاسی از زندان سمنان آزاد شد

«میثاق یزدان‌نژاد» زندانی سیاسی محبوس در زندان سمنان، به دنبال نقض حکم ۱۳ سال حبس خود از سوی دیوان عالی کشور و بررسی مجدد پرونده قضایی، در نهمین سال حبسش از زندان سمنان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال سیاسی در نتیجه  پذیرش اعاده دادرسی و بررسی مجدد پرونده و با تقلیل حکم در نهمین سال از حبس خود، روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ از زندان سمنان آزاد شد.

«میثاق یزدان‌نژاد» دانشجوی رشته مترجمی دانشگاه پیام نور، در ۱۹ شهریورماه ۱۳۸۶، توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و بیش از ۶ ماه را در بند ۲۰۹ به سر برد.

او سپس به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد و بعدها به دستور رییس زندان اوین و رییس بند ۳۵۰ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

این زندانی سیاسی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی «ابوالقاسم صلواتی» به تحمل ۱۳ سال حبس به دلیل “شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال ۶۷” محکوم شد.

او همچنین  به اتهام “ارتباط و همکاری با سازمان مجاهدین خلق” نیز محکوم شده بود. اعاده دادرسی او در حالی پذیرفته شد و حکم صادره از سوی شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور نقض شد که بیش از ۸ سال از زندانی شدنش می‌گذشت.

در نهایت این دانشجوی زندانی در نهمین سال حبس خود از زندان اوین به زندان سمنان تبعید و به دنبال نقض حکم ۱۳ سال حبس خود از سوی دیوان عالی کشور و بررسی مجدد پرونده قضایی، در روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، از زندان سمنان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید