ادامه بازداشت محمود معصومی فعال مدنی بدون تفهیم اتهام

«محمود معصومی» به همراه سه تن دیگر از فعالان مدنی روز پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه، در جریان تجمع هواداران عرفان حلقه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. او پس از گذشت پنج روز بدون تفهیم اتهام همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به دنبال فراخوان جمعی از هواداران «محمد علی طاهری» زندانی عقیدتی، در روز پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، نیروهای امنیتی با ممانعت از تجمع هواداران عرفان حلقه، در مقابل ساختمان لاستیک دنا واقع در میدان ونک، اقدام به بازداشت برخی از آنان کردند.

تجمع‌کنندگان به ادامه “بازداشت غیرقانونی محمد علی طاهری” اعتراض داشتند. همزمان نیروهای امنیتی پلیس و نیروهای انتظامی، ضمن ممانعت از حضور آنها، اقدام به بازداشت ۱۴ نفر از معترضین (۴ زن و ۱٠ مرد) کردند.

گفته شده «محمود معصومی»، «الهام رسولی باغی»، «شیما بابایی» و «فریدون احمدپور» از جمله فعالین مدنی بودند که در کنار هواداران محمدعلی طاهری با مطالبه آزادی این زندانی عقیدتی با برخورد نیروهای امنیتی مواجه شده و در نهایت بازداشت شده‌اند.

منابع داخلی گزارش داده‌اند “برخی از بازداشت‌شدگان از ساعت ۲۰ شب پنج‌شنبه، تا روز شنبه که به دادگاه خودشان را معرفی کنند (قرار حضور در دادسرا) آزاد شدند. آنها روز شنبه همگی در دادگاه تبرئه و آزاد شدند به جز محمود معصومی و یکی از شاگران محمدعلی طاهری به نام سینا احسن که به زندان فشافویه منتقل شدند.”

یک منبع مطلع به وضعیت این دانشجوی بازداشت شده گفته: “محمود معصومی به اتهام درگیری با ماموران به زندان منتقل شد. قاضی پرونده به نام حسینی (شعبه ۳ بازپرسی اوین) در ابتدا وعده داده بود با قید وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه اصلی، محمود معصومی را آزاد کند اما اینگونه نشد. او هنوز بدون تفهیم اتهام در بازداشت است.”

یک منبع دیگر در این باره گفته: “امروز صبح نیز با پدر و مادر محمود معصومی برخورد نامناسبی داشتند و دیگر حاضر به پاسخ‌گویی نیز نیستند.”

گفته شده “او از جمله فعالان مدنی است که همواره در صحنه اعتراض‌ها و مراسم‌های کشته‌شدگان ۱۳۸۸ حضور داشته است.”

«محمود معصومی» متولد ۱۳۷۴ اهل گنبد کاووس، دانشجو و شاغل است، او پس از بازداشت به زندان فشافویه و سپس به زندان اوین منتقل شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل