ضرب و شتم سهیل بابادی زندانی عقیدتی زندان رجایی شهر

«سهیل بابادی» زندانی عقیدتی محبوس در زندان رجائی‌ شهر کرج، دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ضمن انتقال به بند ۳ زندان رجایی شهر توسط نیروهای امنیتی زندان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به نقل از یک منبع آگاه گفته شده: “در پی درگیری یک زندانی عادی به نام مجید بصیری با زندانیان  سیاسی در بند ۱۰ زندان رجایی شهر و به دنبال تنظیم شکایت نامه ای از سوی این زندانیان سیاسی، دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ معاونت زندان آنها را به دفتر زندان احضار کرده و پس از آن دستور انتقال «سهیل بابادی» به بند ۳ زندان را صادر می‌کند.در پی صدور این حکم و به علت اعتراض این زندانی عقیدتی نسبت به دستور انتقالش ، گارد امنتیی زندان وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و به بند ۳ سالن ۷ منتقل می کنند. همچنین اجازه به همراه داشتن وسایل شخصی‌اش را در این بند نداده‌اند”.

همچنین در گزارش دیگری آمده است ” امیریان معاونت زندان رجایی شهر  به این زندانی عقیدتی گفته که ما خبردار شدیم تو گوشی داری برو آن را بیاور و تحویل بده. بابادی در جواب گفته است که من گوشی ندارم و بدون ایجاد اغتشاش به سالن باز می گردد. پس از آن امیریان به همراه چند تن از افراد گارد زندان به سالن رفته و خواسته خود را تکرار می کنند و چون وی مقاومت می کند ابتدا او را به شدت کتک زده و سپس به بند ۳ محل نگهداری زندانیان خطرناک منتقل می کنند و می گویند تا گوشی ات را تحویل ندهی باید اینجا بمانی.”

سهیل بابادی در اعتراض به این انتقال غیرقانونی و رفتار نامناسب مسئولین زندان رجایی شهر، از روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه اعلام اعتصاب غذا کرده است. این در حالی است که این زندانی سیاسی از بیماری کلیوی رنج می‌برد و اعتصاب غذا وضعیت جسمانی وی را وخیم‌تر می‌کند.

«سهیل بابادی» در اول خرداد‌ماه ۱۳۹۱ به دلیل نوشتن جملات طنز در صفحه فیس بوک “کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان” بازداشت و به اتهام توهین به مقدسات در دادگاه کیفری استان به ۵ سال حبس محکوم شد.

این زندانی عقیدتی در نهایت به اتهام “توهین به رهبر جمهوری اسلامی”و “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به ۷ سال زندان محکوم شد.

این زندانی عقیدتی محبوس در زندان رجایی شهر کرج پس از گذشت چهار سال از بازداشت از عفونت کلیه و سنگ کلیه رنج برده است.

وی مدت‌ها در زیر شکنجه‌های فیزیکی جهت اعترافات اجباری قرار داشته و  همسر این زندانی عقیدتی به دلیل مشکلات روحی در اثر تهدید نیروهای امنیتی فرزند ۴ ماهه خود را سقط کرده است.

گفته شده در پرونده این زندانی عقیدتی، جعل مدارک صورت گرفته است تا جایی که نظر کارشناس رسمی در حکم اولیه گفته شده ” اکانت فیسبوک مورد نظر مربوط به این زندانی عقیدتی نیست

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید