محکومیت علیرضا گلی پور به ۳۹ سال و نیم حبس و ۱۷۴ ضربه شلاق

 

«علیرضا گلی پور» زندانی سیاسی محبوس در بند هفت زندان اوین، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «صلواتی» به ۳۹ سال و نیم حبس و ۱۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

 به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «علیرضا گلی پور» زندانی امنیتی که از مهرماه سال ۱۳۹۱ در زندان اوین محبوس بوده است، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام “هواداری از سازمان مجاهدین خلق”به ۱۵ سال زندان، به اتهام “اجتماع و تبانی علیه نظام” به ۱۰ سال، به اتهام “خروج اطلاعات” به ۸ سال، “تبلیغ علیه نظام” و “تشویش اذهان عمومی”  به ۷ سال و به اتهام “توهین به رهبری” به ۶ ماه زندان، و در مجموع به ۳۹ سال و نیم حبس و ۱۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

دادگاه این زندانی امنیتی، ۳۰ فروردین‌ماه، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزارشده بود.

علیرضا گلی‌پور در مهرماه ۱۳۹۱ در پی افشاگری در مورد چند تن از مسوولان حکومتی توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد. این زندانی امنیتی٬ بیش از یک سال از زمان حبس خود را دربند ۲۰۹ زندان اوین گذرانده که از این مدت ۸ ماه آن در انفرادی بوده است.

وی از مهرماه ۱۳۹۱، به صورت بلاتکلیف در زندان نگهداری می شود، پس از افشای فساد های افراد حکومتی مانند «علوی» وزیر اطلاعات و دبیر حزب حامیان ولایت (که با سؤ استفاده از موقعیت خود با ارز دولتی به سو استفاده های مالی سرگرم بوده) و یا فساد «سرهنگ محرابی» رئیس کل پلیس امنیت استان تهران و یا افشای جنایات پلیس امنیت پایگاه چهارم مانند ضرب و شتم متهمین یا فعالیت های خلاف در منطقه خود؛ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و مدتها در سلول های انفرادی تحت بازجویی و شکنجه بود.

«علیرضا گلی پور» از طریق اتهامات بالا، به ارتباط با سازمان مجاهدین خلق متهم شده است.

این زندانی سیاسی که از بیماری تومور در ریه و مشکلات قلبی رنج می‌برد، چندی پیش مورد عمل جراحی قرارگرفته و بدون درمان کامل، به زندان اوین انتقال یافت.

‌علیرضا گلی‌پور دانشجوی مخابرات، کارمند وزارت ارتباطات و فناوری و زندانی سیاسی بند ۷ زندان اوین از جمله زندانیانی است که دوران طولانی بازجویی و شکنجه در سلول‌های انفرادی داشته است و خانواده اش نیز تحت فشار و آزار واقع شده و پس از گذشت ۳ سال شهریورماه ۱۳۹۴ موفق به ملاقات با وی در حضور مامورین امنیتی شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید