بازداشت شاهو صادقی و آرام محمدی در کامیاران

«شاهو صادقی» و «آرام محمدی» اهل کامیاران از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «آرام محمدی» ۲۵ ساله فرزند «اسماعیل» اهل شهرستان کامیاران روز گذشته چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ از سوی ماموران امنیتی در منزل بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. همچنین ساعت ۱۰ صبح امروز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ ماموران امنیتی پس از یورش به منزل پدری « شاهوصادقی» دانشجوی ترم آخر رشته مدیریت دولتی در دانشگاه سنندج و پاوه پس از تفتیش منزل او را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.
مسوولین تا کنون هیچگونه پاسخی در خصوص علت بازداشت و محل نگهداری این دو شهروند کُرد اهل کامیاران به خانواده نداده اند.
پیش تر نیز برادر «شاهو صادقی»، « نظام صادقی» فعال کارگری و اعضای « کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری» در روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰ دقیقه بعد از ظهر هنگامی که به همراه همسر خود از ترمینال شهر سنندج عازم شهر محل سکونت خود اشنویه بود از سوی چندین مامور لباس شخصی بازداشت و به اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل و در ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ پس از بازجویی به زندان مرکزی شهر سنندج انتقال داده شد.
او در نهایت با قرار وثیقه ۵۰ میلونی در ظهر روز پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ از این زندان آزاد شد و از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج به ریاست «قاضی سعیدی» به اتهام عضویت در این کمیته به ۱ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
همچنین «نظام صادقی» در سال ۱۳۸۶ به مدت یک سال در زندان مرکزی سنندج بازداشت بود.
وی در سال ۱۳۹۱ به همراه ۶۰ فعال کارگری به علت حضور در مجمع عمومی اعضای «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری» در شهر کرج بازداشت شد وبه مدت چهار روز در زندان قزلحصار کرج بازداشت بود.
این مجمع عمومی ششمین مجمع عمومی این کمیته و برای بررسی وظایف جاری، شرایط تشکل‌های صنفی، انتخابات اعضا و هیات مدیره بوده است.
در این بازداشت که با حمله ناگهانی شمار زیادی از افراد لباس شخصی و نیروی انتظامی همراه بود، نیروهای امنیتی اقدام به تیراندازی و ضرب و شتم شدید حاضران در جلسه کرده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید