در شانزدهمین روز اعتصاب غذا: وضعیت جسمانی کبودوند بحرانی است

خانواده محمد صدیق کبودوند امروز دوشنبه سوم خردادماه ۱۳۹۵، برای ملاقات با وی به زندان اوین مراجعه کرده بودند. آنها از وضعیت وخیم آقای کبودوند در شانزدهمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خبر دادند.

گفته شده آقای کبودوند قادر به ایستادن نیست و در وضعیت نیمه هوشیاری قرار دارد.

قرار بود خانواده‌ی این روزنامه‌نگار و رییس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، با او ملاقات کنند که آقای کبودوند در اعتراض به اجبار به پوشیدن لباس زندان، این ملاقات را نیمه تمام گذاشت.

بستگان و نزدیکان محمد صدیق کبودوند با اظهار نگرانی شدید از وضعیت وخیم کبودوند گفته‌اند: «فشارها بر روی کبودوند با وجود وضعیت بحرانی که دارد چند برابر شده است و قرار است فردا او در دادگاه رسیدگی به اتهامات جدیدش حضور یابد.»

آنها ضمن اشاره به وضعیت وخیم جسمانی این مدافع حقوق بشر گفته‌اند: «مسئولان روز شنبه اعلام کردند آقای کبودوند به بیمارستان طالقانی منتقل شده است، اما این در حالی بود که وی را به بیمارستان امام خمینی منتقل کرده بودند و خانواده چند روز در بیمارستان‌های تهران سرگردان و نگران به دنبال او بودند.»

خانواده محمد صدیق کبودوند از انسان‌دوستان، مدافعان حقوق بشر و مجامع بین‌المللی حقوق بشری خواسته‌اند در قبال وضعیت بحرانی کبودوند که جان او را در معرض خطر جدی قرار داده است، سکوت نکنند.

رییس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، کماکان در بند ۳۵۰ زندان اوین، در پانزدهمین روز اعتصاب غذا قرار دارد. سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، با دفاع و پشتیبانی از خواسته‌های انسانی و قانونی کبودوند از جمله توقف جریان پرونده جدید و رفع اتهام‌های انتسابی از ایشان، اجرای بدون تعلل قانون تجمیع احکام و آزادی فوری وی از زندان، از دیگر نهادها و سازمان‌های حقوق بشری و فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی انتظار و درخواست دارد که نسبت به سلامتی و حفظ جان و خواسته این زندانی حقوق بشری بی‌تفاوت و ساکت نمانند.

منبع: سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید