انتقال چهار شهروند بازداشت شده در کامیاران به اداره اطلاعات سنندج

چهار شهروند اهل کامیاران که پیش تر صبح روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شده بودند، در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج نگهداری می‌شوند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «شاهو صادقی»،« آرام محمدی»،« مهرداد صبوری»، و «امید احمدی» چهار شهروند اهل کامیاران که پیش تردر روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ به طور جداگانه بدون ارائه حکم پس از ظبط لوازم شخصی و الکترونیکی از سوی ماموران امنیتی پس مراجعه به منازل شخصی بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شدند، طی تماس تلفنی یکی از این افراد با خانواده از حضور خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج خبر داده اند.

یک منبع آگاه طی گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» بازداشت آنان را در ارتباط با برگزاری مراسمات روز جهانی کارگر در این منطقه دانست و افزود پس از گذشت چند روز بی خبری و پیگیری های خانواده ها، طی تماس تلفنی یکی از بازداشت شدگان از انتقال و نگهداری این چهار شهروند اهل کامیاران به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج مطلع شدیم.

در میان بازداشت شدگان «مهرداد صبوری» پیش تر نیز در خصوص فعالیت در زمینه حقوق کارگران بازداشت و مدتی را در زندان محبوس بوده است.

همچنین در پی ادامه بازداشت و احضار این چند شهروند اهل کامیاران، صبح روز شنبه ۱ خرداد ماه «شعله گودرزی» و «روژین ابراهیمی» به اداره اطلاعات شهرستان کامیاران احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.

«شعله گودرزی» ۲۶ ساله فرزند «عبدالله» و همسر « نظام صادقی» فعال کارگری و اعضای « کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری» پس از احضار از سوی اداره اطلاعات شهرستان کامیاران مدت چهار ساعت تحت بازجویی قرار گرفت و به او گفته شد جهت ادامه روند بازجویی صبح روز دوشنبه ۳ خرداد ماه ۱۳۹۵به این نهاد مراجعه کند.

همچنین «روژین ابراهیمی» ۲۴ ساله فرزند «سعید» نیز صبح روز شنبه ۱ خرداد ماه ۱۳۹۵ به اداره اطلاعات شهرستان کامیاران احضار و پس از گذشت چهار ساعت بازجویی به او گفته شد جهت ادامه روند بازجویی صبح روز سه شنبه ۴ خرداد ماه ۱۳۹۵به این نهاد امنیتی مراجعه کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل