آخرین گزارش از وضعیت احضارها و بازداشت شدگان در کامیاران

علی رغم احضارها و بازداشت های تنی چند از شهروندان اهل کامیاران، صبح امروز دوشنبه ۳ خرداد ماه «دلنیا صبوری» خواهر « مهرداد صبوری» نیز به همراه «روژین ابراهیمی» و «شعله گودرزی» پس از حضور در اداره اطلاعات کامیاران در خصوص مراسم روزجهانی کارگر بازجویی و پس از فحاشی از سوی نیروهای وابسته به اطلاعات به اجبار مجبور به تعهد کتبی شدند. همچنین چهار شهروند دیگر که پیش تردر صبح روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بازداشت و به اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل شده بودند ، صبح امروز با دستبند و چشم بند به اداره اطلاعات کامیاران جهت رسیدگی و تکمیل پرونده منتقل شدند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز دوشنبه ۳ خرداد ماه ۱۳۹۵ «دلینا صبوری» خواهر «مهرداد صبوری» ۲۷ ساله کارگر ساختمان که پیش تر در صبح روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بدون ارائه حکم از سوی نیروهای وابسته به اطلاعات بازداشت شد، پس از احضار به اداره اطلاعات شهر کامیاران، به همراه «روژین ابراهیمی» و «شعله گودرزی» در نهاد امینتی حضور و پس از بازجویی و فحاشی از سوی نیروهای وابسته به اطلاعات به اجبار مجبور به تعهد کتبی شدند.
 
پیش تر در صبح روز شنبه ۱ خرداد ماه ۱۳۹۵ «شعله گودرزی» ۲۶ ساله فرزند «عبدالله» و همسر « نظام صادقی» فعال کارگری و اعضای « کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری» از سوی اداره اطلاعات شهرستان کامیاران احضار و پس از گذشت چهار ساعت بازجویی به او گفته شد جهت ادامه روند بازجویی صبح روز دوشنبه ۳ خرداد ماه ۱۳۹۵به این نهاد مراجعه کند.
همچنین به «روژین ابراهیمی» ۲۴ ساله فرزند «سعید» نیز که پیش تر در صبح روز شنبه ۱ خرداد ماه ۱۳۹۵ به اداره اطلاعات شهرستان کامیاران احضار مدت چهار ساعت را تحت بازجویی قرار گرفت گفته شده بود جهت ادامه روند بازجویی صبح روز سه شنبه ۴ خرداد ماه ۱۳۹۵به این نهاد امنیتی مراجعه کند اما او صبح امروز دوشنبه ۳ خرداد ماه ۱۳۹۵ به این نهاد مراجعه کرد.
 
 
پیش تر نیز «شاهو صادقی»،« آرام محمدی»،« مهرداد صبوری»، و «امید احمدی» چهار شهروند اهل کامیاران در روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ به طور جداگانه بدون ارائه حکم پس از ظبط لوازم شخصی و الکترونیکی از سوی ماموران امنیتی پس مراجعه به منازل شخصی بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شدند.
 
پس از گذشت چند روز بی خبری طی تماس تلفنی یکی از این افراد با خانواده از حضور خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج خبر داده اند.
 
یک منبع آگاه در گفتگویی با کمپین گفت ” آنها صبح امروز دوشنبه ۳ خرداد ماه جهت رسیدگی و تشکیل پرونده با دستبند و چشم بند به اداره اطلاعات کامیاران منتقل شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید