آزادی چهار شهروند بازداشت شده در کامیاران به قید وثیقه + عکس

«شاهو صادقی»،« آرام محمدی»،« مهرداد صبوری»، و «امید احمدی» چهار شهروند اهل کامیاران پس از تشکیل پرونده در اداره اطلاعات کامیاران صبح امروز چهارشنبه ۵ خرداد ماه از سوی دادگاه به قید وثیقه آزاد شدند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این چهار شهروند اهل کامیاران پیش تر در روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ به طور جداگانه بدون ارائه حکم پس از ضبط لوازم شخصی و الکترونیکی از سوی ماموران امنیتی پس مراجعه به منازل شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
 
پس از گذشت چند روز بی خبری، یکی از بازداشت شدگان طی تماس تلفنی با خانواده از انتقال این چهار شهروند اهل کامیاران به اداره اطلاعات شهر سنندج خبر داد.
 
” آنها صبح روز دوشنبه ۳ خرداد ماه جهت رسیدگی و تشکیل پرونده با دستبند و چشم بند به اداره اطلاعات کامیاران منتقل شدند و صبح امروز چهارشنبه ۵ خرداد ماه از سوی دادگاه به قید وثیقه آزاد شدند.
 
یک منبع آگاه گفته “علت بازداشت این چهار شهروند اهل کامیاران شرکت در مراسمات روز جهانی کارگر بوده است.”
 
پیش تر نیز «روژین ابراهیمی» و «شعله گودرزی» که در صبح روز شنبه ۱ خرداد ماه ۱۳۹۵ از سوی اداره اطلاعات شهرستان کامیاران احضار و پس از گذشت چهار ساعت بازجویی به آنها گفته شد جهت ادامه روند بازجویی صبح روز دوشنبه ۳ خرداد ماه ۱۳۹۵به این نهاد مراجعه کنند، پس از حضور در اداره اطلاعات کامیاران در خصوص مراسم روزجهانی کارگر بازجویی و پس از فحاشی از سوی نیروهای وابسته به اطلاعات به اجبار مجبور به تعهد کتبی شدند.
 
علی رغم حضور «روژین ابراهیمی» و «شعله گودرزی» در اداره اطلاعات کامیاران، صبح روز دوشنبه ۳ خرداد ماه ۱۳۹۵ «دلینا صبوری» خواهر «مهرداد صبوری» نیز که از سوی اداره اطلاعات کامیاران احضار شده بود در این نهاد حضور و پس از فحاشی و بازجویی از سوی نیروهای وابسته به اطلاعات به اجبار مجبور به تعد کتبی شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید