شیما بابایی فعال مدنی بازداشت شد

«شیما بابایی» فعال مدنی، ۲۱ ساله فرزند زندانی سیاسی «ابراهیم (نادر) بابایی» شب گذشته چهارشنبه ۵ خردادماه ، پس از حضور ماموران لباس شخصی سپاه در منزل و ضبط وسایل شخصی و الکترونیکی بازداشت و به بند ۲ الف سپاه واقع در زندان اوین منتقل شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک منبع آگاه طی گفتگویی با کمپین گفته ” شب گذشته ۵ خردادماه نیروهای وابسته به سپاه « شیما بابایی» فعال مدنی را در منزل بازداشت کردند”
این منبع آگاه در ادامه افزود “نیروهای وابسته به سپاه تمام منزل را تفتیش و تمامی وسایل شخصی و الکترونیکی او را به همراه گوشی های موبایل و کامپیوتر تمام اعضای خانواده ضبط و با خود برده اند.”
این منبع آگاه درپایان از انتقال این فعال مدنی به بند ۲ الف سپاه واقع در زندان اوین خبر داد.
 Nader Babaei _kampain.info
پدر این فعال مدنی «ابراهیم (نادر) بابایی زیدی» پیش تر در ۱۸ دی ماه ١٣٨٨ پس از حوادث روز عاشورا در ۶ دی ماه بازداشت و پس از حدود ١٠ ماه بازداشت به قید وثیقه آزاد شد.
«ابراهیم (نادر) بابایی زیدی» درشعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “اجتماع و تبانى”، “تبلیغ علیه نظام”، “اخلال درنظم عمومى” و همکاری به فرارى دادن متهم (امید شریف دانا) محاکمه وبه ۶سال و ٩ماه حبس تعزیرى و ٣میلیون تومان جریمه نقدى محکوم شد.
فعالیت این زندانی سیاسی و جانباز ۴۵ درصد در زمینه هاى فرهنگى و اشاعه سنت هاى باستانى بوده است.
در ١١ آبان ماه ۱۳۹۰ «ابراهیم بابایی زیدی» جهت اجرای شش سال حبس خود بازداشت وپس از چند روز نگهدارى در بند ٢٠٩ زندان اوین در روزشنبه ١۴ آبان۱۳۹۰ به بند ٣۵٠ اوین منتقل شد.
حکم شلاق این زندانی سیاسی در ۲۱ مردادماه ۱۳۹۱ به همراه ۱۴ زندانی سیاسی دیگر در زندان اوین به مورد اجرا در آمد.
«ابراهیم (نادر) بابایی زیدی» پیش تر نیزدر زندان رجایی شهر کرج به صورت غیر قانونی تحمل کیفر می‌کرد وسپس او را به دلایلی نا‌معلوم به انفرادی ۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از گذشت چند روز به بند ٣۵٠ این زندان منتقل کرده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید