وضعیت بد بهداشت ورفاه بند زنان زندان سنندج

وضعیت بهداشتی و رفاهی بند زنان زندان سنندج بسیار نامناسب بوده و این زندانیان حتی از حق هواخوری کافی هم محروم‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل ازماف نیوز، با وجود اینکه بیش از ۱۶ زندانی در بند زنان زندان سنندج به اتهامات مختلف به سر می برند، اما همچنان این بند یک هواخوری بسیار کوچک دارد که در حدود پنج یا شش متر است و عملا زندانیان از حق هواخوری محروم هستند.
همچنین تا کنون بند زندانیان زن سیاسی، از بند عمومی زنان مجزا نگشته و تنها یک بند زندان در زندان سنندج وجود دارد.
تعداد زندانیان این بند در حال حاضر ۱۶ نفر گزارش شده که در فضای کوچکی نگهداری می‌شوند و فضای هواخوری مناسبی ندارند و این امر موضوع موجب شده که برخی از زندانیان این بند به بیماری‌های مختلف که ناشی از نبود آفتاب کافی است، مبتلا شوند.
این در حالی است که اسفتاده از چادر نیز برای زندانیان زن در این بند اجباری میباشد اما با این وجود، چندین مامور زندان، در لباس زنانه گاها در بین این زندانیان مشغول گشت و بازرسی هستند.
فضای کوچک هواخوری که در بند زنان زندان سنندج وجود دارد، بیشتر برای خشک کردن لباس زندانیان استفاده می‌شود و زندانیان امکان استفاده دیگری از آن را ندارند.
از سوی دیگر، این بند فاقد هرگونه امکانات رفاهی است و فروشگاه کوچک بند نیز، برخلاف سایر بندهای زندان سنندج، اقلام مناسب و مورد نیاز زندانیان را ارائه نمی‌دهد.
در کنار این امکانات بسیار محدود، زندانیان سیاسی زن از حق ملاقات حضوری محروم‌اند و تلفن‌های این بند نیز از ماه‌ها پیش قطع شده است؛ موضوعی که در تمام بندهای زندانیان سیاسی کشور عمومیت دارد و زندانیان از حق تماس تلفنی با خانواده هایشان محروم‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید